Ahad, Februari 19, 2017

Lebih kurang 200 orang berhimpun di Taman Jaya, Petaling Jaya hari ini berhimpun bagi membantah pindaan Rang Undang-undang (RUU) 355 Kelantan yang telah dicadangkan oleh Presiden PAS sebelum ini..

Himpunan bagi membantah RUU yang dibentangkan oleh PAS bagi memperkasakan undang-undang Mahkamah Syariah itu turut disertai oleh beberapa orang berbangsa Melayu Islam.

Himpunan yang bermula lebih kurang sekitar jam 3.30 petang itu turut disertakan dengan sorakan "Tolak Hudud Hadi", "Tak Nak Hudud", dan "Tolak Usul Hadi" dari kumpulan yang turut hadir.

Selain itu, beberapa orang aktivis sosial, sekumpulan mahasiswa, dan aktivis Politik yang pernah melarikan diri dari Negara juga turut diberi peluang untuk berucap di himpunan tersebut.

Antara mereka yang tampil memberikan ucapan ialah Barua baru DAPigs yang juga merupakan bekas ahli PKR, Zaid Ibrahim, aktivis Politik Haris Ibrahim dan pejuang Liberalis Agama, Siti Kasim.

Di akhir himpunan tersebut, sejumlah rotan kecil diagihkan kepada peserta yang kemudian mematahkan rotan tersebut sebagai tanda simbolik penentangan terhadap RUU 355 yang telah dibentangkan oleh Abdul Hadi Awang.

Apa yang jelas, bantahan tersebut merupakan diantara usaha DAPigs yang mengerahkan Barua - Barua mereka untuk terus menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' dan menghalang pemerkasaan Hukum Islam di Negeri Kelantan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Allah sdg lihat gelagat hambaNya yg sdg tunjuk bodoh utk tolak peraturanNya.

    BalasPadam
  2. nak tanya ada tak pihak Polis @ Anti Dadah @ Imigresen @ lain-lain pihak penguatkuasa yang memeriksa peserta yang mengaku bodoh selamanya tu sebab nampak cam tak betul je.., kena syabu ke ice ke atau daun ketum upgrade ? kah kah kah nampak macam budak-budak melayu jer... sekor pun tak nampak pemimpin Dapigs yang hadir... memang kerja bodoh betul ... buat malu kat negara luar jerr

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping