Khamis, Februari 09, 2017

Mungkin Si Apek Kit Siang ni dah terlalu tua sehingga menyebabkan dia mudah menggelupor dan menggelabah tak tentu arah apabila soalan ditanya secara terbuka oleh pihak wartawan.

Dek kerana nak 'Cover Line' dan menyembunyikan kegeluporan serta kegelabahan dirinya, mula la Si Apek Kit Siang tu gunakan taktik yang cukup memalukan bagi seorang pemimpin yang dah tua.

Taktik yang digunakan oleh Si Lim Kit Siang ni biasa digunakan oleh Si Ketua Penipu tu sebelum menjawab soalan dari pihak media. Tapi bezanya, Si Apek Kit Siang tu tanya soalan tersebut bila dia dah tersepit.

Sepertimana yang sudah menjadi kebiasaan pembangkang, apabila diorang tak dapat jawap soalan yang diajukan, mula la diorang tanya media tu dari mana. Kalau sebut dari TV3 atau dari Utusan, memang diorang akan gelak besar.

Sejurus selepas diorang selesai gelak secara berjemaah, pemimpin Pakatan Haprak macam Si Lim Kit Siang tu akan membuat dakwaan serta tuduhan terhadap pihak media yang mengajukan soalan tersebut.

Itulah kelibat yang dilakukan oleh Si Apek Kit Siang tu apabila ditanya oleh pihak media berkaitan dengan isu skandal Forex dan BMF dalam satu sidang media yang diadakan baru - baru ini.

Memetik laporan Merosakkini, Si Apek Kit Siang tu mula mengecam pihak media berkenaan hanya kerana dia diajukan soalan - soalan yang agak 'panas' kepada dirinya secara terbuka. 

Malah reaksi Si Apek Kit Siang tu seolah - olah mendakwa pihak media terbabit cuba diperlihatkan dia sebagai seorang pemimpin yang bodoh bila ditanya berkenaan dengan pendiriannya terhadap skandal tersebut.

Dari cara jawapan Si Apek Kit Siang itu, secara tidak lansung ianya menunjukkan bahawa dia masih lagi kekal dengan pendirian mengatakan wujudnya sifat 'Remeh Temeh' dalam skandal BMF dan FOREX itu.

Tinggal lagi, dalam berita di sebarkan sebelum ini, Si Apek Kit Siang tu dilihat hanya marah kepada pihak media kerana mengajukan soalan tersebut. Tapi tidak dibangkitkan soal pendirian Si Apek Kit Siang tu.

Pokok pangkalnya, taktik Si Apek Kit Siang tu yang mempergunakan kaedah Si Ketua Penipu menjawab soalan media dengan memperlekehkan agensi yang diwakili adalah satu perkara yang cukup memalukan. Kalau tak dapat jawab soalan, cakap je la!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Saya menyokong BN sejak layak mengundi ditahun 80an lagi ..Memang saya pun akan gelak bila menonton berita TV3 dan membaca utusan.
    Saya yg menyokong BN pun dah menyampah dengan apa yg disampaikan .Bayangkan pula silence majority yg atas pagar tu. Setakat ahli Umno yg kononnya masih ada lagi seramai 3 juta tak boleh memenangkan BN dalam PRu akan datang. Orang dah menyampah dengan pemimpin2 Umno yg ada sekarang ni...semuanya tidak boleh diharapkan lagi untuk membela bangsa melayu dan islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping