Jumaat, Februari 10, 2017

Heh! Dengar katanya Si Mak Lampir Zuraidah tu sekarang ni sedang berada dalam keadaan yang tak tentu arah dan dikatakan sedang menggelabah beruk apabila SPRM memanggil 'Anak Ikan' dia.

Dalam laporan hari ini menyatakan Si Anak Ikan Mak Lampir tu dipanggil semula oleh pihak SPRM buat kali kedua kerana didakwa memiliki harta kekayaan yang sangat luar biasa.

Melalui kenyataan media yang dibuat, Anak Ikan Si Mak Lampir tu tampil menafikan bahawa dia ada sebarang kaitan dengan Menteri Besar Selangor ataupun Si Mak Lampir tu sendiri.
“Saya bukan proksi (menteri besar) Datuk Seri Mohamed Azmin Ali atau (Ahli Parlimen Ampang) Zuraida (Kamaruddin). Kenapa semua yang berlaku di Selangor perlu dikaitkan dengan Azmin?” soal Adam yang turut mencabar Jamal membuat laporan SPRM jika tidak berpuas hati dengan kekayaannya.
Tetapi, dalam menjawab soalan dari pihak media, Anak Ikan Si Mak Lampir tu tidak pula menjelaskan dari mana sumber hasil kekayaan luar biasa yang dimilikinya sehingga mampu membeli rumah yang harganya berjuta -juta.

Jika sebelum ini, sewaktu isu itu dibangkitkan, Rafizi Ramli pernah tampil membuat desakan agar Anak Ikan Si Mak Lampir tu mengisytiharkan harta yang dimiliknya secara terbuka.

Namun desakan yang dibuat oleh Si Rafizi itu dibantah bukan sahaja oleh Anak Ikan Si Mak Lampir tu, malah Si Mak Lampir tu juga turut menolak desakan tersebut dengan alasan ianya tidak diperlukan.

Kata Si Mak Lampir tu, Anak Ikan dia tak perlu nak isytiharkan harta secara terbuka kerana dia bukannya wakil rakyat ataupun pemimpin atasan. Maka sebab itu dia dia anggap cadangan Si Rafizi tu tak masuk akal.

Namun, ianya kekal menjadi satu tanda tanya dikalangan rakyat. Bagaimana mungkin seorang anak muda yang baru berusia 28 tahun itu mampu memiliki harta kekayaan yang sebegitu rupa?

Sementelah lagi, latar belakang dia datang dari keluarga orang kaya dan tidak memiliki pekerjaan yang melayakkan dia untuk memperolehi harta sedemikian. Lain la kalau harta yang dia ada hari ini turun dari langit macam Si Zuraidah Mak Lampir tu!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping