Rabu, Februari 08, 2017

Kepimpinan PAS menjangkakan Si Katak Zaid Ibrahim akan menyerang parti itu dengan lebih agresif, selepas bekas pemimpin PKR itu bertindak menyertai parti DAPigs semalam.

Katanya, jika sebelum ini, Si Kata Zaid tu selalu menyerang PAS sejak dia masih bersama dengan UMNO. Bahkan sewaktu dia meyertai PKR dan menjadi Presiden KITA, dia terus menjadikan PAS sebagai sasaran.
“Masa tidak ada parti juga dia serang PAS. Ini masuk DAP akan lebih banyak menyerang PAS,” kata Ketua Penerangan Dewan Ulama Datuk Khairuddin Aman Razali.
Kenyataan itu dibuat selepas Si Katak Zaid tu tampil membuat serangan pertama terhadap "Musuh Utama" parti barunya itu dengan menggelarkan mereka sebagai “Penunggang Agama”.

Bekas pemimpin PKR itu turut mendakwa, PAS tidak melakukan apa-apa untuk menyelesaikan masalah rakyat, termasuklah perkara kecil seperti banjir kilat dan permasalahan sampah.

Namun pemimpin PAS bagaimanapun menepis dakwaan tersebut dengan menyatakan bahawa penyertaan Si Katak itu tidak akan membantu pakatan DAPigs, PKR dan PAN bagi menghadapi PRU.
“Saya tidak pelik kalau Zaid masuk DAP. Dia seorang ahli politik yang sentiasa berubah angin. Zaid tidak memainkan peranan besar dalam pakatan pembangkang dan tidak akan memberi kesan apa-apa kepada pembangkang,” katanya.
Nampak gayanya, pertelagahan diantara PAS dan DAPigs yang berpunca dari isu pelaksanaan undang - undang Islam di Kelantan (RUU355) itu masih tidak membawa kepada sebarang perubahan.

Jika sebelum ini, PAS melancarkan kritikan terhadap Rejim DAPigs Pulau Pinang dan menuduh pentadbiran DAPigs-PKR itu mengabaikan kepentingan orang Islam, menyebarkan liberalisme serta mencampuri urusan fatwa dan kontrak mufti, yang dinafikan oleh kedua parti.
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping