Isnin, Februari 20, 2017

Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak boleh menjadi perdana menteri kerana parti itu terlalu kecil, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Kit Siang akan menjadi perdana menteri jika Umno jatuh.
"Bagaimana boleh Kit Siang menjadi perdana menteri? Partinya kecil," kata tanpa mengulas lanjut maksudnya DAP dikata kecil itu.
Sebelum itu Najib berkata, Kit Siang adalah pemimpin de facto Pakatan Harapan dan memiliki kuasa dalam gabungan parti pembangkang itu.

Dr Mahathir dalam ucapannya ketika mengadakan pertemuan dengan penduduk di sini di Dataran Muafakat MBPP pada Sabtu juga memohon maaf kerana menyokong Najib untuk menggantikan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Bekas perdana menteri yang memimpin negara 22 tahun itu juga menggesa pengundi untuk menggunakan kuasa undi mereka dengan bijak.

Beliau juga meminta orang ramai supaya tidak menyokong Umno yang juga parti yang pernah diterajuinya.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Jangan nak memperbodohkan rakyat la...Bukan melayu memamg tak boleh jadi Pm..tak payah nak spin bagai la....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping