Jumaat, Mac 31, 2017

Wah!!! Hebat betul wayang puak - puak DAPigs ni ye. Bukan main pandai lagi diorang mengambil kesempatan nak melaga - lagakan UMNO dan PAS berhubung isu RUU 355 ni ye.

Hari ni, heboh dilaman media sosial orang bercerita pasal RUU 355 yang mana sebelum ini, ramai dikalangan mereka yang hanya sekadar Kecut Buah Kerandut nak bercakap mengenai RUU tu.

Nak pulak dikalangan puak - puak DAPigs. Bila baca kenyataan yang dikeluarkan, nak termuntah dalam mulut pulak dibuatnya. Memang cukup meloyakan kenyataan dari diorang.

Ada sorang pemimpin DAPigs tu kata, kepimpinan PAS perlu sedar bahawa mereka telah dipermainkan oleh UMNO ekoran keputusan yang dibuat oleh Kerajaan Barisan Nasional semalam.
“Ia hanya menunjukkan UMNO cuba bermain politik, ia permainan yang bertujuan untuk memecahkan pembangkang. Pas perlu sedar bahawa mereka sudah ditendang sana oleh UMNO seperti bola sepak,” kata Anthony semasa ditemui di Parlimen hari ini.
Heh! Pandaikan puak DAPigs tu ambik peluang nak memburukkan UMNO dan PAS? Tapi dia tak cerita pulak yang puak DAPigs tu pernah memperkudakan PAS sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu.

Kalau sebelum ini, DAPigs bukan main manis lagi tabur janji kepada PAS mahu bersama - sama menegakkan syiar Islam dan memartabatkan syariat yang bersesuaian dengan perjuangan PAS.

Pada ketika itu, diorang pun turut serta berkempen kononnya DAPigs takde masalah sekiranya PAS nak menegakkan Hukum Hudud di Malaysia sekiranya mereka menang PRU yang lalu.

Tapi, lepas habis je Pilihan Raya, pada ketika PAS baru mewar - warkan bahawa mereka mahu meminda RUU 355 agar dapat memperkasakan mahkamah Syariah, mula la puak DAPigs tu meroyan.

Malah sehingga ke hari ini, DAPigs masih enggan mengakui bahawa mereka telah MENIPU dan mempermainkan PAS hanya semata - mata untuk mendapatkan sokongan dari PAS sebelum PRU.

Bahkan taktik Politik Keji yang dimainkan oleh DAPigs itu telah menyebabkan PAS berpecah belah sehingga mereka berjaya mewujudkan parti Ternakan mereka sendiri, iaitu PAN.

Pokok pangkalnya, tindakan DAPigs yang sebelum ini telah memperbodohkan PAS selepas Pilihan Raya Umum yang lalu merupakan satu pengkhianatan yang cukup besar. Jadi, tak payah la diorang sibuk nak tunjuk 'Alim' dan meroyan tak tentu arah pulak!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Tak payah nak adu domba PAS ngan UMNO. Siapa bentang RUU tu tak penting. Yg penting ia dibentangkan di parlimen dan dibahaskan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping