Jumaat, Mac 10, 2017

Hah! Itu je la kerja yang mampu dibuat oleh Si Tian Chuak ni. Kalau dulu, masa mula - mula dia berkecimpung dalam dunia Politik, Si Tian Chuak ni sibuk cari gaduh dengan FRU depan bangunan Mahkamah.

Bergaduh pun bukan sebab nak memperjuangkan kebajikan rakyat. Sebaliknya, dia ajak FRU bergaduh untuk mempertahankan buah kerandut Si Ketua Penipu yang dituduh meliwat tu.

Kali ini, Si Tian Chuak tu didapati bersalah dan dikenakan denda sebanyak RM 3000 kerana menghina pihak Polis dengan kata - kata kesat yang dilakukan tiga tahun lepas oleh pihak mahkamah.
PETALING JAYA - Ahli Parlimen Batu, Tian Chua didenda RM3,000 oleh Mahkamah Sesyen Petaling Jaya sebentar tadi selepas didapati bersalah mengeluarkan perkataan kesat yang boleh mengaibkan seorang pegawai polis, tiga tahun lalu.

Hakim Yasmin Abdul Razak menjatuhkan hukuman itu terhadap Tian Chua atau nama sebenarnya Chua Tian Chang, 54, selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguaan munasabah terhadap tertuduh.

Mahkamah turut memerintahkan tertuduh menjalani tambahan hukuman penjara tiga bulan, sekiranya gagal membayar denda. Naib Presiden PKR itu bagaimanapun membayar denda berkenaan.

Mengikut pertuduhan, Tian Chua didakwa mengeluarkan perkataan kesat terhadap Deputi Supritendan (DSP) Glenn A Sinappah yang bertugas di Balai Polis Petaling Jaya, di pintu utama lobi Hotel Armada di sini pada jam 7.45 malam, 14 April 2014.

Dakwaan dibuat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya.
Maka persoalannya, apa pulak status Si Tian Chuak tu memandangkan dia dah dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak RM 3000 tu sedangkan dalam Perlembagaan, wakil rakyat yang dikenakan denda sebanyak RM 2000 pun dah gugur kelayakan mereka?

Sewajarnya, Si Tian Chuak tu dilucutkan kelayakan dia sebagai Ahli Parlimen kerana dah melanggar undang - undang. Lagi pun, dia memang tak layak bergelar sebagai Ahli Parlimen sebab perangai serupa macam Samseng!

Lagi pun, pemimpin puak Pakatan Haprak ni memang sah berjuang bukan kerana nak menjaga kebajikan rakyat bila dah dapat jawatan. Tapi sebaliknya, mereka ingat bila dah bergelar sebagai Ahli Parlimen, diorang boleh buat sesuka hati Tok Nenek diorang je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping