Rabu, Mac 08, 2017

Aduhai!!! Berapa kali nak diulang pekara yang sama? Kenapa masih ramai lagi orang yang tak boleh terima hakikat bahawa Punahsihat kepada DAPigs tu dah Nyanyuk? Dia dah tua sangat dah.

Patutnya, Si Apek Kit Siang tu duduk kat rumah je. Main dengan anak cucu. Duduk dalam rumah banglow mewah Terlajak Murah yang telah dibeli oleh anak dia di Pulau Pinang sebelum ini.

Tapi Si Apek Kit Siang ni tak sedar diri. Dia dah terlalu nyanyuk. Orang cakap apa pun dia bukannya nak terima. Maka sebab itu dia masih lagi sibuk nak selak kain orang dan hidup dengan Politik.

Si Apek Kit Siang ni tak sedar bahawa waktu dia sudah berlalu. Zaman sekarang ni bukan lagi zaman dia. Sepatutnya Si Apek Kit Siang ni dah bersara dari Politik memandangkan kesihatan mental dia sering terganggu.

Jadi, nak heran apa sangat bila dia tiba - tiba mengamuk dalam sidang media sewaktu ditanya mengenai cadangan pindaan Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah (RUU 355) PAS?

Tambahan pulak PAS sekarang ni dah dilabelkan sebagai 'Musuh Nombor Satu' kepada DAPigs. PAS buat apa sekali pun, semuanya buruk belaka dimata Si Apek Tua yang dah Nyanyuk ni.

Apa yang jelas, reaksi Si Apek Kit Siang tu sewaktu menjawab soalan dari pihak wartawan membuktikan bahawa dia sememangnya sudah terlalu membenci PAS sehingga ke 'Tulang Hitam'. Jadi, jangan pelik la kalau dia meroyan tak tentu arah bila ditanya pasal RUU 355 tu!!!
KUALA LUMPUR: Penasihat DAP, Lim Kit Siang melenting apabila ditanya media mengenai pendirian partinya yang menolak langkah PAS membentangkan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016.

Ahli Parlimen Gelang Patah itu terdahulu ditanya samada DAP masih belum memahami penerangan PAS bersabit pindaan terhadap Akta Mahkamah Syariah atau Akta 355 itu.


"Pendirian kita, PAS yang tidak faham penerangan yang diberikan oleh G25 dan lain-lain sarjana Islam bahawa ini bertentangan dengan perlembagaan," katanya dalam nada sedikit tegang ketika menjawab soalan pihak media sewaktu sidang medianya, sebentar tadi.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping