Khamis, Mac 09, 2017

Heh! Bijak sangat la kononnya Si Mat Sabu ni gamaknya ya? Baru pegang jawatan sebagai Presiden yang tidak bertanding, dia rasa diri dia lebih hebat dari orang lain? Dasar tak sedar diri sungguh!!!

Jika dibaca kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu ni semalam, terasa loya tekak sebab kenyataan yang dibuat tu nampak sangat hanya sekadar satu tindakan nak meng-Angkat Diri dia sendiri.

Tampil nak mendapatkan publisiti murahan seperti mana yang biasa dilakukan sebelum ini, Si Mat Sabu ni mendakwa dia tidak perlu nak mengajar pihak Kerajaan untuk mengambil tindakan.
"Saya sewajarnya tidak perlu mengajar mana-mana kerajaan tetapi saya yakin, ada negara ketiga yang bersedia untuk menjadi orang tengah bagi mencari penyelesaian terhadap krisis yang sedang berlaku antara Malaysia dan Korea Utara ini.


"Kedua-dua negara hendaklah mencari jalan untuk menyelesaikan masalah ini. Jika kedua-dua negara tidak dapat bertemu muka, carilah jalan melalui negara ketiga untuk menjadi orang tengah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Kenyataan Si Mat Sabu itu dibuat sebagai merujuk kepada situasi konflik yang sedang berlaku diantara Negara Malaysia dan Korea Utara yang semakin hangat diperkatakan pada ketika ini.

Dalam erti kata lainnya, Si Mat Sabu tu seolah - olah mahu campur tangan pihak luar bagi menyelesaikan konflik yang sedang melanda Negara pada ketika ini dan memperlihatkan dia sebagai 'Penyelamat'.

Tapi IRONIKnya, Si Mat Sabu tu sebagai salah seorang Presiden dikalangan puak parti pembangkang masih lagi GAGAL untuk selesaikan masalah yang sedang melanda Pakatan Haprak tu.

Malah, Si Mat Sabu tu sendiri GAGAL memainkan peranan untuk menyelesaikan konflik yang melanda diantara PAS dengan DAPigs dan PAN. Nak selesaikan masalah sendiri pun Si Mat Sabu tu tak mampu, inikan pulak nak mengajar mana - mana pihak untuk selesaikan konflik Antarabangsa!!!

PS: Bertanding Pilihan Raya pun kalah, Bertanding jawatan Presiden PAS pun kalah, ada hati dia nak ajar orang pulak? Tak sedar diri sungguh!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Kepala hotak hang mat sabun ,hang cakap apa pun sapa nak percaya,kerajaan dah guna akal yang terbaik untuk menyelesaikan masaalah,hang ingat hang bijak ka hang tunggu pilihan raya nanti tu pun kalau orang macam hang p calun nama hang,silap2 duit pertaruhan pun kalah.apa hang buat jadi ahli pembangkang bodek dapigs adalah.

    BalasPadam
  2. Bijak sungguh Mat Bu. Patutlah dulu dia pernah ditangkap khalwat dgn isteri orang.

    BalasPadam
  3. Layak jd barua DAP sj spt macai pembangkang yg lain.

    BalasPadam
  4. Dulu dlm PAS bila dia ceramah, kereta paking berkilometer... bila jadi presiden amanah tanpa bertanding, tengok tiada apa way forward, direction, idea creation untuk parti, ceramah pun takde org nak datang, presiden apa mcm ni, dulu ada hati nak tanding Hj Hadi.... kesian!!!!!

    BalasPadam
  5. Nama pun dah sabu. Kuat makan syabu ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping