Sabtu, April 01, 2017

Heh! Kalau tak bersalah, kenapa pulak Si Nyonya Kok ni nak gabra tak tentu arah. Macam orang di Pahang selalu sebut, 'Keberah' atau turut digelarkan Terkejut Menggelabah Tak Tentu Arah.

Dengar katanya hari ini Si Nyonya Kok tu menerima 'Kunjung Hormat' yang agak mengejutkan dari pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM berhubung kes YAWAS.

Difahamkan, mereka tiba kira-kira jam 11.00 pagi. Tindakan itu dipercayai susulan laporan dibuat Datuk Jamal Md Yunos, berhubung dakwaan penyelewengan dana Yayasan Anak Selangor (YAWAS). 

Pada 16 Mac lalu, Jamal hadir ke pejabat SPRM Selangor di Wisma PKPS Shah Alam untuk membuat laporan terhadap Teresa Kok yang didakwa telah menyalah-gunakan dana YAWAS.

Malah, Pengerusi Gabungan NGO Malaysia itu juga turut tampil dengan membawa dokumen berkaitan yang didakwanya sebagai bukti penyalah-gunaan kuasa yang melibatkan Kok.

YAWAS sekiranya diedarkan kepada penduduk didalam kawan Parlimen Seputeh, maka bermakna sudah berlaku salah guna kuasa dan penyelewengan wang rakyat di Negeri Selangor.

Sebelum ini, Si Nyonya Kok tu keluarkan kenyataan bahawa Pusat Khidmat Parlimen Seputeh dia yang telah menyalurkan dana tersebut, ia sudah mengesah berlakunya salah guna kuasa.

Sebab kawasan Parlimen Seputuh bukan didalam kawasan Negeri Selangor. Sebaliknya, kali terakhir diperiksa, kawasan Si Nyonya Kok tu berada didalam kawasan Wilayah Persekutuan.

Selain itu, sahabat blogger, Cucu Tok Selampit dalam blognya mendakwa kenyataan yang dibuat oleh Si Nyonya Kok berhubung 'Kunjung Hormat' dari SPRM itu hanya 'Lawatan' biasa.
"Untuk mengelak 'kemaluan', Teresa Kok dalam Sidang Medianya menyifatkan tindakan SPRM berkenaan sebagai 'lawatan' dan bukan 'serbuan'.
"Kenyataan tersebut bukanlah merupakan asing bagi kita. Sewaktu kediaman Lim Guan Eng diserbu SPRM, peguam beliau, Gobind Singh Deo juga menyifatkan tindakan SPRM berkenaan sebagai 'lawatan' dan bukan 'serbuan'," jelas blog tersebut.
Tapi apa yang pasti, lepas ni jangan pelik kalau ada dikalangan puak Pakatan Haprak dan pemimpin DAPigs tu sendiri mendakwa kononnya usaha SPRM tu hanya nak memburukkan imej diorang. Memang itu la alasan yang selalu diorang buat pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Apa lagi HARAM JADAH ni, tak habis2...
    Walaubagaimana pun tahniah kepada Jamal, anda mmg hebat, tak macam ketua pemuda umno pondan tu yg gilakan populariti saja...

    BalasPadam
  2. Kena caj tak sempat bertanding PRU14.... kena kasi bersih gang kom**# dalam dap

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping