Jumaat, Mac 31, 2017

Khusus buat pemimpin - pemimpin Islam dikalangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sejak dua tiga hari ni masih tak henti - henti berkokok dilaman media sosial bercerita pasal RUU 355 PAS.

Jangan diorang setakat pandai menyalak tak tentu arah bila Barisan Nasional buat keputusan tidak akan membentangkan RUU tersebut di Parlimen dan mendakwa kononnya PAS dah kena main.

Sekarang, PAS dah buat keputusan bahawa mereka tetap akan membentangkan RUU 355 tu di Parlimen dan ianya akan dilakukan sendiri oleh Presiden PAS, Hadi Awang dalam persidangan kali ini.

Walaupun kerajaan BN memutuskan untuk tidak membentangkan RUU itu, PAS tetap akan membentangkan sebagai RUU persendirian dan berharap Kerajaan akan menyokong tindakan itu.
“Masa itu, terpulanglah kepada Yang Dipertua untuk menentukan bila waktu yang sesuai mengikut ‘Standing Order’ perjalanan sidang Parlimen selepas urusan kerajaan.
“Tapi, sudah tentu kerajaan boleh beri masa bila-bila sahaja untuk PAS bawa RUU355. saya seru semua Anggota Parlimen Islam supaya menyokong dan bagi yang bukan Islam pula, hormatilah Perlembagaan.
“Perlembagaan menyatakan ini hak yang berkait dengan orang Islam sahaja,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah mingguan di Rusila di sini, Jumaat.
RUU355 dibentangkan buat pertama kalinya oleh Abdul Hadi yang juga Anggota Parlimen Marang di Dewan Rakyat pada Mei 2016 dengan tujuan untuk memperkasakan Mahkamah Syariah.

Maka sudah tiba masanya untuk PKR membuktikan bahawa mereka benar - benar ikhlas mahu menjalinkan hubungan kerjasama Politik bersama PAS dan keluar dari kongkongan DAPigs dengan menyokong RUU tersebut. Jangan setakat pandai MENYALAK MACAM ANJING GILA!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Rakyat boleh nilai siapa yg nak jaga kepentingan agama dan siapa yg nak jaga kepentingan politik dn kerusi kuasa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping