Selasa, April 04, 2017

Beberapa hari yang lepas, telah tular di media sosial, terutamanya applikasi pesanan ringkas WhatsApp konon nya Dato' Seri Liow Tiong Lai, Presiden MCA telah mengumumkan pengunduran MCA dari Barisan Nasional.

Apabila perkara ini disiasat dengan teliti, akhirnya mesej yang tular ini merupakan satu bentuk berita palsu yang sengaja dibuat hanya untuk menggugat keharmonian Barisan Nasional.

Bagi pengiat laman portal KLChronicle melaporkan, apa yang menarik tentang "timing" berita palsu ini disebarkan hanya selepas beberapa jam pejabat Ahli Parlimen Seputeh dikunjungi SPRM.

Pejabat Teresa Kok telah diserbu oleh pihak SPRM akibat disyaki menyeleweng dana YAWAS dan SMUE yang merupakan hak milik rakyat negeri selangor dan bukan Wilayah Persekutuan. 

Walaupun kes ini masih didalam siasatan SPRM, namun nampaknya pihak pembangkang gusar akan implikasi kes tersebuta terhadap imej DAPigs sehingga sanggup menerbitkan satu berita palsu.

Ianya hanya dilakukan untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu yang melibatkan Teresa Kok dan beberapa pemimpin DAPigs yang lain yang turut didakwa terlibat sama.

Namun tindakan terdesak DAPigs itu tidak diyakini rakyat Malaysia yang semakin bijak dalam era media sosial ini tidak akan mudah terpengaruh dengan dakyah serta fitnah jijik pihak pembangkang.

Malah pemimpin - pemimpin tinggi MCA seperti Presiden dan Timbalan Presiden juga telah mengesahkan bahawa MCA akan tetap kekal dalam Barisan Nasional.

Persahabat dan silaturahim yang telah dijalinkan hampir 60 tahun tidak begitu mudah dimusnahkan oleh pihak pembangkang yang nampaknya ketandusan idea sehingga terpaksa mengeluarkan berita - berita palsu. Persoalanya sekarang, adakah masih ada rakyat Malaysia yang percaya akan apa yang diperkatakan oleh pihak pembangkang di Malaysia?
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kerja menyebar fitnah semakin menjadi jadi demi secubit kuasa yg nak dibolot.

    BalasPadam
  2. Elok juga kalau betul2 keluar, MCA ni bukan kuat mana pun, elok la tu keluar

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping