Sabtu, April 01, 2017

Penolakan UMNO - BN dalam membantu PAS membawa isu pindaan RUU355 jelas membuktikan bahawa tiada hubungan di antara UMNO-BN dan PAS sebagaimana yang didakwa DAPigs dan PKR selama ini..

Ketua Penerangan PAS Terengganu, Mohd Nor Hamzah berkata, PAS masih mempunyai peluang dengan kebenaran Speaker untuk membawa cadangan pindaan itu kerana bukannya usul itu ditolak, tetapi tidak dibantu pihak lain.
“Jika dengan izin ALLAH ia diluluskan, kejayaan ini akan lebih manis dan bermakna kerana Pas sendiri yang memajukannya tanpa bantuan besar pihak lain,” katanya dalam satu kenyataan medianya di sini, hari ini.
Mohd Nor yang juga merupakan Adun Bukit Payong itu berkata, Pas kini tidak perlu mengharapkan orang lain kecuali berharap sepenuhnya kepada ALLAH bagi membantu agamaNya.
“Ini menguatkan lagi kebergantungan kita kepada ALLAH kerana kejayaan Islam bukan kerana jumlah yang ramai tetapi kerana ketaqwaan kita.
“Sebagaimana bencinya Rasulullah SAW kepada golongan yang berbangga dengan jumlah yang ramai dalam Perang Hunain, sedangkan kemenangan itu datangnya dari ALLAH.
“Tipu daya di dalam politik ini akan terkena kepada sesiapa juga walaupun kepada pejuang-pejuang Islam. Ujian ini akan mematangkan kita dan menjadi tapisan kepada jemaah,” katanya.
Beliau berkata, PAS menerima pelawaan UMNO-BN dalam isu pindaan RUU355 ini bukan kerana mereka dikenali sebagai kumpulan yang boleh dipercayai, tetapi PAS menerimanya di atas sebab DAPigs dan sekutunya telah jelas menolak.

Manakala katanya, UMNO-BN belum menolaknya walaupun diragui akan menolak. Oleh itu langkah Pas adalah tepat kerana Umno-BN ketika itu adalah sedikit lebih baik daripada DAPigs dan juga parti - parti dalam Pakatan Haprak tu!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Semoga syariat Allah berjaya dilaksanakan.

    BalasPadam
  2. Semoga Allah melindungi kita semua....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping