Ahad, Mei 07, 2017

Heh! Nampak gayanya kemelut kepimpinan dalaman yang melanda Negeri Selangor pada ketika ini masih lagi tidak dapat diselesaikan dan ianya mula menjadi semakin bertambah kronik.

Keadaan itu bertambah buruk apabila tersebarnya surat perletakkan jawatan bagi Exco Negeri yang menular melalui aplikasi - aplikasi laman media sosial sejak beberapa hari yang lalu.

Bagi sesetengah pihak, penularan surat tersebut merupakan diantara agenda puak Pakatan Haprak yang mahu mendesak pimpinan PAS Selangor agar mereka mengosongkan kerusi Exco Negeri.

Desakan itu timbul sejak PAS membuat pendirian untuk memutuskan kerjasama Politik diantara mereka dengan PKR melalui Usul yang diterima sebulat suara dalam Muktamar baru - baru ini.

Ekoran keputusan yang dibuat PAS itu menyebabkan ramai pengikut - pengikut parti Ternakan DAPigs tampil dengan pelbagai bentuk provokasi terhadap kepimpinan PAS Selangor.

Bahkan mereka juga turut menyebarkan 'Contoh Surat Perletakkan Jawatan' sebagai satu bentuk propaganda untuk terus memberikan tekanan kepada kepimpinan PAS di Selangor.
Alasan yang diberikan oleh pengikut - pengikut parti Ternakan DAPigs itu, surat tersebut wajar diisi dan dihantar oleh pemimpin - pemimpin PAS yang terlibat bagi membuktikan tanggungjawab mereka.

Walaubagaimana pun, kepimpinan PAS Pusat pada ketika ini dilaporkan tidak termakan dengan provokasi yang dicetuskan oleh PAN. Sebaliknya mereka tetap mengekalkan kedudukan di Selangor.

Dalam erti kata lainnya, tindakan yang dilakukan oleh pengikut - pengikut parti Ternakan DAPigs itu membuktikan bahawa mereka pada ketika ini berada dalam keadaan yang cukup terdesak dan Gila Jawatan.

Bagi mereka, jika PAS letak jawatan, ada peluang la pemimpin PAN pulak yang ganti kedudukan mereka kelak. Boleh juga diorang tumpang meraih keuntungan dan memiliki hasil kekayaan luar biasa seperti yang dimiliki oleh Si Anak Ikan Mak Lampir tu!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Nampak sangat lapar jawatan dan pangkat. Itulah tujuan sebenar.

    BalasPadam
  2. PRU13, rakyat Selangor mengundi PAS bukannya PAN. Jadi ADUN/MP PAS yg masuk PAN lah yg patut meletakkan semua jawatan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping