Jumaat, Jun 09, 2017

Seolah - olah seperti sudah menjumpai 'Pandora Box' yang mampu membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara, maka pelbagai alasan akan digunakan bagi memastikan impian itu tercapai.

Jelas, dasar perjuangan puak - puak Pakatan Haprak ni bukan untuk membela kebajikan rakyat. Sebaliknya mereka lebih mendahulukan kepentingan Politik Peribadi Si Ketua Penipu tu sahaja.

Keadaan itu dapat dilihat apabila Si Tipah Koyak tu memberitahu bahawa Si Ketua Penipu tu akan mencabar keputusan mahkamah dengan menggunakan alasan pembayaran RM 9.5 juta oleh Perdana Menteri kepada Tan Sri Shafee Abdullah. 

Ini bukanlah kali pertama, Si Ketua Penipu tu cuba membebaskan dirinya daripada penjara selepas didapati bersalah. Tapi dah banyak kali dah dia buat rayuan kepada mahkamah, namun semuanya GAGAL belaka.

Maka puak Pakatan mula menuduh bahawa Tan Sri Shafee menerima RM 9.5 juta yang kononnya berlaku pada 11 September 2013 dan 17 Februari 2014 membuatkan Si Ketua Penipu tu tidak bersalah.

Untuk ingatan, Si Ketua Penipu tu buat kali pertama didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014 dan kemudian sekali lagi disahkan bersalah oleh Mahkamah Persekutuan pada 10 Februari 2015. 

Menurut penjelasan yang dibuat oleh sahabat blogger, The Devoured Savior, usaha yang dilakukan oleh pasukan Si Ketua Penipu tu kali ini juga dijangka akan gagal kerana dia perlu membuktikan: 
1. Sama ada Shafee dibayar sebelum keputusn akhir Mahkamah Persekutuan pada 2015 memandangkan dia menuduh pembayaran dibuat kepada Shafee pada 2013 dan 2014. 
2. Jumlah yang dibayar oleh Najib bagi kes perbicaraan liwat dan Shafee yang juga dikenali sebagai 'Peguam UMNO' tidak ada buat kerja lain untuk Najib atau UMNO sepanjang tempoh 2 tahun itu yang memerlukan pembayaran atau fi tertentu untuk khidmatnya. 
3. Wang yang dibayar kepada Shafee telah berjaya mempengaruhi keputusan tiga orang hakim Mahkamah Rayuan dan 5 orang hakim Mahkamah Persekutuan yang mana kesemua mereka sebulat suara menjatuhkan hukuman bersalah kepada Anwar Ibrhaim. 
Shafee adalah pendakwaraya dan bukannya hakim yang menjatuhkan hukuman. Tugas pendakwaraya adalah membuktikan kesnya adalah betul dan orang yang dituduh bersalah. Hakim adalah pihak yang menjatuhkan mensabitkan dan menjatuhkan hukuman, bukannya pendakwaraya. 
4. Anwar Ibrahim juga perlu menjawab, mengapa dia suka meninggalkan air maninya merata-mrata sehingga boleh 'dicekup' oleh polis. Dia juga perlu menerangkan mengapa dia tidak memanggil 13 orang saksi termasuklah isterinya sebagaimana yang dirancang dari awal. (baca seterusnya...)
Menurut penjelasan blog itu lagi, Si Ketua Penipu tu juga sehingga kini masih tidak berani menjawab mengapa dia tidak berani untuk bersumpah bagi membuktikan yang dia tidak bersalah.

Malahan katanya, Si Ketua Penipu tu sendiri pun tidak pernah mendedahkan bagaimana dan dari mana dia dapat dana kewangan untuk membayar upah seramai 12 orang peguam, termasuk Si Tipah Koyak tu di Mahkamah Rayuan serta Mahkamah Persekutuan selama hari ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. tak kena kat engkau boleh la cakap...cuba tanya budak saiful tu betul ke kena liwat...pikir la orang tua umur 60an tahun nk liwat orang muda 20an cuba engkau tonggeng buntut engkau kasi liwat senang ke susah...tak melawan ke??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping