Jumaat, Jun 09, 2017

Berselindung disebalik slogan 'Mesra Melayu' dan menafikan kononnya mereka bukan 'Anti Islam' sudah pastinya dianggap sebagai alasan lapuk yang dijaja oleh pemimpin parti DAPigs tu.

Baru-baru ini, Dr Kamarul Zaman Yusoff, Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN), Universiti Utara Malaysia (UUM) menyanggah doktrin ‘pengasingan kuasa’ anjuran DAP itu sebagai hipokrasi terbesar parti itu.

Dr Kamarul berkata DAPigs adalah sebuah parti yang hipokrit apabila mengangkat sekularisme (pengasingan kuasa) sebagai tema utama perjuangan parti, namun tingkah laku pemimpin-pemimpin utama parti itu mencampuradukkan politik dengan agama.
“Bagaimanapun, sedarkah kita bahawa tatkala DAP melaung-laungkan supaya urusan politik dipisahkan daripada urusan agama, pemimpin DAP sendiri sebenarnya sangat giat mencampurkan urusan politik dengan urusan agama? Dan sebuah buku tulisan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Subang Jaya, Hannah Yeoh, bertajuk “Becoming Hannah” (“Menjadi Hannah”) adalah salah satu bukti nyata mengenainya.
“Di dalam buku ini, Hannah Yeoh secara terbuka mengakui bagaimana penglibatan beliau di dalam bidang politik dibantu oleh pihak Kristian, baik dari segi dana mahupun kempen, bagaimana beliau menggunakan kedudukan politik beliau untuk berdakwah mengenai agama Kristian dan sebagainya.
Blog Helen Ang mendedahkan duit
Rejim Pakatan Selangor sebanyak
RM 21 juta disalurkan kepada Gereja
(Klik SINI)
“Lebih dari itu, beliau juga menyeru ahli-ahli Felo Kristian Seberang Laut khususnya dan penganut agama Kristian umumnya untuk mengikut jejak langkah beliau menceburkan diri dalam bidang politik untuk membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian.
“Jelas berdasarkan kepada segala pengakuan terbuka Hannah Yeoh ini maka peri pentingnya prinsip sekularisme dalam perjuangan politik DAP adalah satu hipokrasi semata-mata,” dedah Dr Kamarul.
Namun kenyataan yang dibuat oleh Dr. Kamarul itu mendapat tentangan hebat dari kalangan pemimpin serta penyokong - penyokong DAPigs yang menyerangnya melalui laman media sosial.

Apa yang jelas, tindakan puak Evangalist DAPigs itu membuktikan bahawa hala tuju parti itu sendiri bukan sahaja berdasarkan kepada Liberalisme, tetapi turut menyelitkan agenda Sekularisme bagi mewujudkan sebuah Negara Republik!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Apa2 pun Pan tetap jdikan Dap kawan akrab. Tiada yg salah melainkan betul belaka Dap itu di sisi Pan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping