Isnin, Julai 31, 2017

Jika semalam, kecoh dalam saluran media sosial orang bercerita pasal khabar angin kononnya ada 3 orang YB PAS dari Kedah nak ambik tindakan dan meninggalkan parti tersebut.

Antara nama yang menjadi sebutan adalah Ahli Parlimen PAS Pokok Sena, Si Mahfuz Bean yang selama ini memang cukup lantang mengutuk dan menghina PAS secara terang - terangan.


Soalnya, adakah Si Mahfuz Bean tu ada keberanian untuk meninggalkan parti? Dan jika benar dia nak keluar dari PAS, kenapa baru sekarang? Kenapa tidak sejak dari awal - awal dulu lagi?

Padahal, tindakan Si Mahfuz Bean yang mengutuk dan menghina PAS bukannya baru dibuat sejak dua tiga hari lepas. Tapi sejak dari mula PAS buat keputusan meninggalkan Pakatan.

Namun sehingga ke hari ini, Si Mahfuz Bean tu masih belum mempunyai sebarang keberanian untuk meninggalkan parti tersebut sepertimana yang telah dilakukan oleh rakan seperjuangannya.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean tu lebih rela menjadi Pengkhianat yang kekal didalam parti yang sering kali tampil mempersoalkan pendirian serta pendekatan PAS terhadap Pakatan Haprak tu.

Walaubagaimana pun, bagi PAS, sekiranya Si Mahfuz Bean tu nak keluar parti atau tidak, itu dia punya pasal. PAS pun tak heran sangat kalau Si Mahfuz Bean tu nak berambus keluar.

Perkara itu dinyatakan dengan jelas oleh Pesuruhjaya PAS Kedah yang menganggap setiap pemimpin parti perlu akur dengan ketetapan serta pendirian yang telah diputuskan secara berjemaah.
"Persoalan sama ada mereka ingin meninggalkan PAS atau sebaliknya, jawapan ada kepada mereka. Saya tiada jawapannya. 
"Sebagai ahli PAS, tak kira ADUN atau ahli Parlimen sewajarnya akur dengan keputusan yang dibuat oleh pimpinan; tidak hanya di Kedah sahaja tetapi semua YB PAS terikat dengan keputusan dan pendirian semasa PAS," katanya kepada Antarapos menerusi aplikasi WhatsApp.
Dalam erti kata mudahnya, kalau betul Si Mahfuz Bean tu nak keluar dari PAS, dia boleh buat pada bila - bila masa. Tinggal lagi, Si Mahfuz Bean tu sendiri yang 'Kecut Buah Kerandut' nak ambik tindakan sedemikian. Dia lebih rela menjadi Pengkhianat dalam parti sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Lama dah mahfuz dok meroyan. Eloklah dia cabut..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping