Selasa, Ogos 01, 2017

DAPigs hari ini memohon usul tergempar supaya kerajaan memberikan jawapan berkenaan tindakan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang membocorkan data peribadi Tun Mahathir.

Usul itu dipohon oleh Anggota Parlimen DAPigs Kulai, Teo Nie Ching dan jawapan dari speaker Pandikar Amin Mulia dijangka dalam tempoh 24 jam.
“Saya telah mengemukakan usul tergempar kepada speaker mengenai tindakan Zahid yang mendedahkan kad pengenalan Tun Mahathir secara terbuka kepada orang awam.
“Ya, dia (Zahid) menteri dalam negeri, tetapi dia tidak ada hak untuk mendedahkan maklumat data peribadi yang terdapat dalam kad pengenalan sama ada maklumat itu tepat atau tidak ia bukan isu.
Saya fikir sebagai menteri dia (perlu) menghormati terhadap tindakan melindungi data peribadi,” katanya dalam sidang media di parlimen hari ini.
Susulan perkara itu, dua laporan polis dibuat keatas Zahid iaitu dari bekas pemimpin bahagian Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan Biro Guaman DAP Kedah Zulhazmi Shariff.

Sementara itu Teo turut mendesak supaya Zahid membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Dr Mahathir dan dalam masa yang sama jawatannya turut digantung bagi membolehkan siasatan dijalankan.

Soalnya sekarang, anak kepada Tun Mahathir sendiri mendakwa pendedahan yang dibuat oleh TPM itu adalah tidak benar. Malah Tun Mahathir sendiri mendakwa TPM berbohong secara terbuka.

Jadi, sekiranya benar pendedahan yang dibuat oleh TPM itu adalah tidak benar, kenapa pulak DAPigs sibuk nak mohon usul kerana mendakwa TPM mendedahkan data peribadi Tun Mahathir?

Dan apa yang lebih penting, kenapa Tun Mahathir, atau anaknya sendiri memfailkan saman terhadap TPM atas tuduhan menabur fitnah serta cuba memburukkan nama bekas Perdana Menteri itu secara terbuka? Kalau setakat buat penafian je, apa faedahnya!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Sejak bila nama adalah data peribadi..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping