Rabu, Julai 12, 2017

Heh! Kan betul seperti apa yang telah kita nyatakan sebelum ini. Si Nurul Izzah tu sanggup terbang sampai ke London untuk mengadap Tun Mahathir bukan kerana dia nak berhari raya.

Ianya tidak seperti mana yang didakwa oleh Azmin yang cuba nak sembunyikan rasa cuak apabila dia dapat yang Si Nurul Izzah tu bergerak dibelakang tanpa pengetahuannya sebelum ini.


Sebaliknya, Si Nurul Izzah tu kata dia pergi berjumpa dengan Tun Mahathir bagi tujuan untuk membincangkan pembentukan Pakatan yang berdasarkan kepada perjuangan Reformasi.

Memetik laporan Sinar Harian, Si Nurul Izzah tu bagaimanapun rasa kesal bagaimana isu pertemuan itu disalah tafsir, sehingga ia dikaitkan dengan usaha menyelamatkan krisis kepimpinan Pakatan.

Ahli Parlimen Lembah Pantai itu juga turut mendakwa laporan media terhadap pertemuan itu juga sebagai satu cubaan menggugat kebersamaan parti-parti pembangkang di dalam PH.
"Kesemua serangan ini berpunca pasca berita berkenaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad telah mencapai kesepakatan antara Pakatan Harapan dan parti Bersatu demi usaha formaliti membentuk barisan reformasi pembangkang menentang kerajaan Barisan Nasional yang melindungi kleptokrat atau perompak bangsa," katanya.
Jelas Izzah, sebab utama pertemuan adalah usaha konsisten demi Malaysia, dan ini petunjuk jelas bahawa ketakutan mereka yang berada di dalam tampuk kekuasaan kelihatan gentar dengan kesatuan ini.
"Saat Tun Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim telah tampil bersama untuk rakyat bakal menggegar kekuatan rakyat yang mana julung kalinya bakal meraih semula negara dari tangan para pemerintah elit.
"Alangkah ruginya jika kita tidak mampu mengambil peluang ini, yang mana membuktikan kita di pihak yang benar memandangkan campur tangan meluas dari pihak atasan yang tampil membuat kenyataan balas dan serangan bertubi-tubi," ujarnya lagi.
Jika sebelum ini, Tun Mahathir dan parti pimpinannya, PPBM didakwa oleh DAPigs cuba nak merampas dan mendominasi Pakatan yang turut dianggotai oleh PKR, PAN dan DAPigs itu.

Dakwaan itu muncul apabila nama Tun Mahathir disebut sebagai Pengerusi Pakatan manakala Wan Azizah sebagai Presiden sementara Muhyiddin Yassin dicalonkan sebagai Timbalan.

Secara tidak lansung, keadaan itu membuktikan bahawa kemelut konflik kepimpinan masih lagi membelenggui Pakatan Haprak tu sehingga menyebabkan mereka sentiasa berbalah sesama sendiri sehingga ke hari ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. elok duduk sana teruslah baru aman malaysia..dasar penghianat..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping