Jumaat, Julai 28, 2017

Mungkin mereka mampu memberikan seribu alasan bagi menjustifikasikan tindakan melantik Tun Mahathir sebagai Pengerusi. Namun ia tidak berjaya mempengaruhi kehendak pengikut Pakatan.

Walaupun ada dikalangan pemimpin Pakatan Haprak tu berbangga kerana mereka berjaya memujuk Tun Mahathir untuk menyertai mereka, namun tindakan itu masih belum mencukupi.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas sewaktu satu forum anjuran Kelab Bangsar Utama baru - baru ini di mana dua pihak tampil berbalah mengenai kewajaran menerima Tun sebagai pemimpin Pakatan.

Keadaan berbelah lagi itu juga jelas dapat dilihat daripada reaksi di kalangan 150 orang peserta yang hadir, mempersoalkan mengenai peranan Tun Mahathir dalam gabungan Pakatan itu.

Daripada 10 soalan hadirin kepada ahli panel semasa sesi soal jawab, lapan daripadanya secara terbuka mengkritik jawatan Pengerusi yang diberikan kepada Tun Mahathir sebelum ini.

Antara pengkritik yang paling lantang ialah pemimpin PSM, S Arutchelvam, yang membidas hujah Hishamuddin Rais yang turut menyokong kehadiran Tun Mahathir dalam Pakatan Haprak tu.

Malah Hishammuddin juga turut menjadi sasaran seorang lagi ahli PSM, Muhamad Harris Nasril yang mempersoalkan perubahan sikap serta pendiriannya terhadap Tun Mahathir ketika ini.
"Anda (Hishamuddin) adalah orang yang mengajar kita bahawa Mahathir tidak boleh dipercayai, jadi mengapa kamu berkata sebaliknya sekarang?" kata Muhamad Harris.
Pokok pangkalnya, puak Pakatan Haprak tu mahu melihat Tun Mahathir dijatuhkan hukuman dan dipenjarakan atas kesalahan yang telah didakwa oleh penyokong Pakatan ke atas dirinya.

Dalam erti kata mudahnya, selagi Tun tidak dikenakan hukuman, maka selagi itulah penyokong Pakatan Haprak tu takkan puas hati. Itu hakikat yang tidak boleh dinafikan oleh pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. SUMBAT SAJA MAHATHIR DALAM PENJARA PENGKHIANAT BANGSA MELAYU.HABIS CERITA. DIA SERONOK LGE MUSNAH ORANG MELAYU DIPENANG,MEMANG MAMAK HAPRAK.

    BalasPadam
  2. Pakatan harapan yg tak ada harapan. Tak ada kesepakatan. Masing2 ada kepentingan diri dan politik.

    BalasPadam
  3. PAKATAN MAHU NAJIB MASUK PENJARA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping