Sabtu, Julai 29, 2017

Setelah berbulan - bulan lamanya, arahan yang berkuat-kuasa serta merta diberikan kepada kepimpinan PKR di Kelantan, namun sehingga ke hari ini, masih belum ada yang mengambil tindakan.

Keadaan itu bukan sahaja menimbulkan kecurigaan, malah ianya dilihat sebagai satu Pengkhianatan terhadap arahn terbuka yang dikeluarkan oleh pucuk pimpinan parti itu sendiri.

Jika sebelum ini, PKR mengambil keputusan sejurus selepas mesyuarat Biro Politik mendesak agar semua pemimpin parti di Kelantan meletakkan jawatan mereka secara serta merta.

Keputusan Biro Politik PKR itu dibuat ekoran pendirian PAS yang memutuskan hubungan Tahaluf Siyasi Politik dengan PKR yang didakwa enggan bersama - sama PAS menentang DAPigs.

Malangnya, sehingga ke hari ini, pemimpin PKR Kelantan sering kali berdolak dalih dan memberikan alasan berhubung arahan serta merta yang telah dikeluarkan oleh Biro Politik parti itu.

Namun, di majlis “Dialog Perantau bersama Pakatan Harapan (PH) Kelantan” di Kota Bharu pada 27 Jun 2017 lalu, Ketua AMK Kelantan telah ditanya oleh seorang ahli PAN mengenai komitmen PKR Kelantan terhadap Pakatan.

Di antara lainnya, ahli PAN ini membuat dakwaan yang berbunyi “pimpinan PKR Negeri Kelantan ni tak jelas nak bersama kita (PAN) ataupun nak bersama parti lama kita (PAS)”, khususnya membabitkan lantikan politik PKR di Kelantan.

Jawapan yang diberikan oleh Ketua AMK, yang mewakili Pengerusi PKR Kelantan, Abdul Aziz Kadir, pada malam itu sangat berterus - terang tetapi penuh kecurigaan dikalangan pendengar.
“Kita nak jawabnya ialah mengenai dengan lantikan politik. Apabila Biro Politik ataupun Presiden membuat keputusan untuk semua lantikan politik di Kelantan letak jawatan serta merta, dalam lantikan politik Keadilan ini ada Penyelia-Penyelia DUN, ada Penghulu, ada Ahli Majlis dan jugak GLC.
"Saya nak bagitahu kepada hadirin hadirat semualah, yang pertamanya ialah, setiap Penyelia-Penyelia DUN ini dia ada peruntukan tahunan yang perlu diselesaikan, dari segi pentadbiran.
"Untuk Ahli-Ahli Majlis, yang mana hak gi angkat sumpah hari tu, lebih kepada keputusan peribadi. Setelah berlaku perbincangan, kerana masih ada lagi Penyelia kita yang terpaksa berhutang banyak, maka Presiden menetapkan bahawa 31 Julai ini macam mana pun semua letak jawatan. Saya kira jelas benda ni. Lebih pada tu kena tanya Biro Politik ataupun Presidenlah.” katanya.
Maka tarikh 31 Julai semakin menjelang. Sama - sama kita tunggu dan lihat apakah benar, seperti yang diperkatakan oleh Ketua AMK itu. Adakah benar 31 Julai nanti semua wakil PKR akan letak jawatan? ATAU, bakal ada alasan lain yang akan diberikan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping