Isnin, Julai 10, 2017

Tak pernah hayat lagi kena dengar cerita yang puak - puak DAPigs ni hormat kepada institusi undang - undang Negara. Yang biasa kita dengar, diorang suka melanggar undang - undang ada la.

Sedangkan undang - undang dan perlembagaan parti yang digubal, direncana dan dilaksanakan oleh mereka sendiri pun DAPigs boleh langgar sesuka hati. Ini pulak undang - undang luar parti.

Lagi pun, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs yang tetap enggan mengadakan pemilihan semula parti itu membuktikan bahawa mereka cuba nak tunjuk yang diorang 'Abang Besar' dalam Negara.

Semua orang kena ikut cakap diorang dan diorang pulak tak perlu nak akur kepada orang lain. Maka sebab itu DAPigs itu diwujudkan selepas PAP berpindah ke Singapura sebelum ini.

Disebabkan ketidak-akuran DAPigs itulah membuatkan rakyat menolak parti tersebut sejak awal kewujudannya sehingga ke hari ini. Bahkan apa yang dilakukan oleh DAPigs itu hanya RETORIK.

Diorang menggunakan kesempatan diatas tindakan yang dikenakan oleh pihak RoS sebagai bahan modal Politik Murahan mereka untuk menagih sokongan simpati dari kalangan rakyat.

Itu je tujuan DAPigs ni. Diorang bukannya ada kemaluan nak mengakui bahawa kesilapan itu berpunca dari kelemahan diri mereka sendiri. Diorang yang silap buat pemilihan, nak salahkan orang kenapa?

Yang buat laporan kepada RoS pun bukannya orang lain. Tapi sebaliknya, ahli serta anggota parti itu sendiri. Jadi, kenapa pulak diorang nak salahkan orang lain? Kenapa diorang nak tuduh ada campur tangan pihak luar?

Bagi mereka yang buat laporan kepada RoS berkaitan kepincangan yang berlaku dalam pemilihan tersebut, apa nasib mereka? Digugurkan jawatan mereka dari parti dan dipecat keahliannya.

Tindakan itu juga menunjukkan bahawa kepimpinan DAPigs ni memang tak boleh terima sebarang pandangan serta kritikan yang diberikan oleh mereka yang menjadi ahli partinya sendiri. 

Secara tidak lansung, tindakan DAPigs itu membuktikan bahawa mereka merupakan sebuah organisasi yang Sombong dan Angkuh dari menerima sebarang kritikan, walaupun dari ahli partinya sendiri.

Bayangkan! Jika tindakan itu boleh dilakukan terhadap ahli parti yang selama ini memperjuangkan parti tersebut, apatah lagi dengan kita yang takde kaitan dengan diorang ni. Bila kita bersuara nanti, mau dicampaknya kita masuk ke dalam penjara jawabnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping