Khamis, Ogos 17, 2017

Yang salah tetap salah. Yang betul baru kita pertahankan. Kalau dah dia buat salah, maka wajib bagi dia untuk berhadapan dengan tindakan yang dikenakan walau siapa pun diri mereka.

Tapi IRONIKnya, masih ada lagi dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang mendakwa kononnya Kerajaan cuba melindungi orang yang bersalah dan tidak diambil tindakan terhadap mereka.

Padahal yang cuba menyembunyikan kesalahan adalah dari kalangan mereka sendiri. Yang menafikan perbuatan salah laku dikalangan mereka pun bukan orang lain. Pun diorang nak salahkan orang?

Kalau sebelum ini, bila Si Guan Eng tu dikenakan tindakan dan diheret ke mahkamah ekoran dakwaan berlakunya rasuah dan penyelewengan, diorang kata SPRM sengaja nak aniaya dia.

Malah puak Pakatan Haprak tu mendakwa kononnya SPRM ni dah jadi 'Alat' kepada Kerajaan yang hanya berani mengambil tindakan terhadap pemimpin - pemimpin mereka sahaja.

Bahkan, selang beberapa minggu yang lalu, perkara sama juga turut diulangi oleh puak Pakatan Haprak tu apabila salah seorang Exco DAPigs Pulau Pinang dikenakan tindakan oleh SPRM.

Mereka mendakwa kononnya Exco DAPigs tu menjadi 'Mangsa' kepada Kerajaan yang melindungi kleptokrasi. Sedangkan, diorang yang cuba sembunyikan kebenaran dari pengetahuan rakyat.

Tapi bila kes Si Isa Samad ni keluar, kenapa pulak diorang tidak membuat dakwaan sedemikian? Takde pulak diorang nak buat dakwaan kononnya Tan Sri Isa Samad ni telah dianiayai.

Sebaliknya mereka pulak yang bertepuk tangan dan bersorak gembira. Tiba - tiba diorang pulak yang memuja dan memuji tindakan yang dilakukan oleh pihak SPRM terhadap Tan Sri Isa Samad.

Apa yang jelas, tindakan yang dikenakan oleh pihak SPRM terhadap Tan Sri Isa Samad itu membuktikan ketelusan Kerajaan dalam menangani rasuah. Jika ada bahan bukti, sesiapa sahaja boleh dihadapkan ke mahkamah. Waima Perdana Menteri sekali pun!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. apabila org yg meliwat dibela org yg kena liwat di hina itu petanda tdk baik.. bila perasuah dibela rakyat yg menderita dibiarkan itu satu malapetaka.. kita khuatir jika suatu hr nanti jika puak ini membunuh org maka yg dibela ialah pembunuh bkn nya mangsa.. itu br setakat jwtn KM & exco.. cuba kalau puak ni jd PM maka akan beraja dimata bersultan dihati.. rakyat marhain mmg sentiasa jd mentimun la jwbnya..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping