Rabu, Ogos 02, 2017

Banyak la diorang punya alasan. Kalau sebelum ini kata bulan Julai. Lepas tu kata akhir bulan Julai. Sekarang ni dah masuk bulan Ogos, masih takde sorang pun pemimpin PKR Kelantan yang letak jawatan.

Dari satu sudut, nampak sangat pemimpin PKR Kelantan tak setuju dengan keputusan yang ditetapkan oleh Biro Politik Pusat sehingga mereka sanggup engkar kepada arahan yang dikeluarkan.

Dengar katanya, Rejim PAS Kelantan belum menerima sebarang surat peletakan jawatan lantikan politik daripada mana-mana wakil PKR biarpun tempoh kelonggaran diberikan telah berakhir.

Timbalan Menteri Besar Kelantan mendakwa, wakil PKR mungkin mempunyai sebab tersendiri kenapa mereka tidak dapat mematuhi arahan dikeluarkan oleh pucuk pimpinan parti itu.
“Pendirian kita masih sama, iaitu untuk terus memberi ruang kepada lantikan politik PKR memegang jawatan masing-masing.
“Paling tidak, kita harap wakil PKR sudi mengekalkan jawatan masing-masing sekurang-kurangnya sehingga hujung tahun ini,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat Exco Kerajaan Pas Kelantan, di sini hari ini.
Pada 16 Mei lalu, Biro Politik PKR memutuskan supaya semua lantikan politik PKR dalam Kerajaan Pas Kelantan dilepaskan berkuatkuasa serta-merta. Bagaimanapun, belum ada sesiapa meletak jawatan.

Pada 9 Jun lalu, Wan Azizah pula dilaporkan berkata, kelonggaran telah diberikan dan PKR menjangkakan ke semua lantikan politik berkenaan berbuat demikian menjelang akhir Julai.

Dan yang terbaru, ketika menjawab soalan ahli PAN, Ketua AMK Kelantan mendakwa kononnya pimpinan parti itu akan mengambil tindakan sedemikian pada penghujung bulan Julai.

Namun sehingga ke hari ini, masih belum ada lagi sebarang tindakan yang diambil oleh pemimpin terbabit. Sebaliknya, mereka sering kali tampil dengan pelbagai alasan untuk mengekalkan jawatan serta kedudukan yang mereka pegang pada ketika ini!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping