Khamis, Ogos 03, 2017

Jika sebelum ini, nama dia cukup popular dikalangan pentaksub mazhab Pakatan kononnya Rejim DAPigs tu memberikan ruang dan peluang kepada orang Melayu untuk menjadi Ahli Majlis.

Tetapi apakan daya dia akhirnya hanya menjadi bahan modal Politik Longkang Rejim DAPigs Pulau Pinang semata - mata. Sekarang baru la dia sedar bahawa itu hanya sandiwara DAPigs belaka.

Bekas ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MBPP), Noor Syazwani Md. Amin hari ini telah menfailkan saman terhadap bekas majikannya dan tiga yang lain di Mahkamah Tinggi di sini hari ini bagi menuntut ganti rugi susulan pemecatannya.

Peguamnya, Datuk Dr. Aswandi Mohamed Hashim berkata, Noor Syawani, 30, mengemukakan enam tuntutan terhadap MBPP; Datuk Bandar MBPP; Setiausaha Bandaraya MBPP dan Setiausaha Kerajaan Negeri.

Beliau memberitahu, dalam writ saman berkenaan, Noor Syazwani turut menuntut supaya kesemua defendan membayar baki elaun bulan yang berhak diterimanya sebanyak RM32,000.
“Selain itu, tuntutan berkenaan meminta supaya defendan-defendan membayar ganti rugi keseluruhan berjumlah RM50,000 akibat kepayahan yang dialami anak guam saya selepas lantikannya selaku Ahli Majlis MBPP dibatalkan tanpa sebab pada 19 April lepas,” katanya di sini hari ini.
Media sebelum ini juga turut melaporkan Rejim DAPigs Pulau Pinang telah menamatkan perkhimatan seorang ahli majlis tanpa mengemukan sebarang sebab dan alasan yang munasabah.

Noor Syazwani sebelum ini pernah berkhidmat dengan MBPP kurang daripada empat bulan sebagai ahli majlis. Namun dia telah dipecat daripada jawatan tersebut selepas mesyuarat Exco negeri.

Noor Syazwani telah dilantik menjadi Ahli Majlis MBPP pada Januari lalu dan merupakan wakil pertubuhan bukan kerajaan NGO daripada Persatuan Pasar Malam Melayu Pulau Pinang.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Chow Kon Yeow mengeluarkan dalam kenyataannya menyatakan bahawa penyingkiran Noor Syazwani dibuat mengikut Seksyen 10 (4) Akta Kerajaan Tempatan 1976. Bagaimanapun tidak dinyatakan alasan penyingkiran tersebut.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping