Isnin, September 11, 2017

‘Perang mulut’ antara Rafizi Ramli dengan Latheefa Koya dilihat semakin rancak apabila peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim itu hari ini terus membidas apa sahaja kenyataan berkenaan parti daripada Ahli Parlimen Pandan itu.

Dalam status di Facebooknya, Latheefa mempersoalkan kenyataan Rafizi semalam yang mendakwa Ambiga terlibat dalam penyingkiran Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Meskipun Ambiga secara jelas tidak bersetuju dengan Langkah Kajang namun Rafizi dilihat seperti cuba menyalahkan Ambiga meskipun pada masa sama Naib Presiden PKR itu merupakan perancang utama dalam gerakan penyingkiran Khalid.
"This budak geng ponorogo is a deceiver. Yes- the architect of the fatal kajang move is now trying push the blame on people like Ambiga who had opposed it then. He can't fool me- I was there throughout the whole sorry episode.
"Why did Kajang Move happen? - because he wanted to make sure Azmin Ali who was then already an Adun would not be MB. We could have avoided the terrible mess that happened bcoz of it, and Anwar would have been still with us now, if not for his Kajang move.
"Instead he and his sidekick secretly planned it all, none of this was ever brought for approval to party meeting. Even the political bureau knew nothing of it! They convinced Anwar that both parties ie DAP and PAS have agreed.
"When in fact PAS had never agreed! His sidekick went to Kelantan and claimed to have gotten the blessings from Nik Aziz. In fact, Nik Aziz had asked for a dossier with all the details as to why TSKI must be removed be given to him.
"Instead, this joker and his sidekick decided to go on a roadshow with the dossier. For this his sidekick was sued and had to pathetically apologise in court!" jelas Tipah Koyak.
Dalam satu kenyataan semalam, Rafizi menafikan dia menganggap Ambiga sebagai anti Pakatan Harapan namun menegaskan bahawa bekas Pengerusi Bershit itu tidak menyokong pembentukan pakatan tersebut sejak awal.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping