Ahad, September 17, 2017

Mendakwa dirinya bukan Keldai, Lembu dan Anjing membuatkan seorang lagi ahli wanita dalam parti dikalangan puak Pakatan Haprak tu mengambil tindakan meninggalkan partinya.

Tindakan ahli wanita itu sekaligus menjadi bukti betapa RETORIKnya puak Pakatan Haprak tu apabila mereka mencanang kempen menolak amalan "Politik Toksik" baru - baru ini.

Tapi akhirnya, kempen yang digerakkan oleh puak Pakatan Haprak tu sendiri terpalit pada muka mereka sendiri apabila bukti amalan itu subur dikalangan mereka didedahkan kepada umum.

Walaupun tidak diumum dirinya menjadi Mangsa Politik Toksik Pakatan, bekas pemimpin wanita parti yang dipimpin oleh Tun Mahathir ini jelas memberikan kesan yang cukup besar.


Tambahnya, pelbagai layanan buruk yang diterima sepanjang berada dalam parti itu menjadi dorongan utama ‘mengangkat kaki’ daripada parti yang dipengerusikan bekas Perdana Menteri itu.
“Parti yang saya asaskan secara bersama dengan enam individu lain, barisan kepimpinan parti sudah tidak lagi menepati prinsip perjuangan saya yang diaspirasikan oleh pemikiran seperti saya.
“Bagaikan ISA, saya dihukum tanpa dibicarakan dan tiada hitam putih dikeluarkan untuk politik dalam PPBM. Contohnya, saya disingkirkan daripada Majlis Pimpinan Tertinggi Parti melalui aplikasi Whatsapp (sahaja),” katanya.
Dalam masa yang sama, kepimpinan utama dalam PPBM juga didakwa mengamalkan budaya kronisme, diktator dan budaya fitnah turut menjadi faktor utama membuat keputusan tersebut.

Malah menurutnya, budaya bodek - membodek dan mengampu kepimpinan tertinggi parti seperti Tun Mahathir juga turut menjadikan keadaan semakin bertambah teruk pada ketika ini.
“Ternyata hari ini, jika tanpa Tun Mahathir sebagai pengerusi, ianya tidak akan mampu menarik rakyat untuk menyokong PPBM. PPBM kini adalah parti yang menjadi wadah untuk mencatur kepentingan politik individu tertentu.
“Perebutan kuasa atas dasar kronisma menghantui parti yang pada awalnya ditubuhkan untuk membela kepentingan rakyat. Saya bukan keldai, lembu atau anjing kepada sesiapa,” katanya.
Tapi jangan pelik sekiranya selepas ini, ada suara dari seorang budak hingusan yang menganggap dirinya sama cerdik macam Si Rafizi tu akan membuat dakwaan terhadap Si Anina ni.

Paling tidak, budak hingusan tu akan kata Si Anina ni dah terdesak nak makan dedak dan hanya gilakan jawatan sepanjang berada didalam parti. Alasan itu sahaja yang pasti terlintas dalam kepala otak budak hingusan tu sebab dia bukannya pandai berpolitik!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Ada parti yg tak buang kamu, kamu khianati. Kunun mencari keadilan. Keadilan yg kamu cari tak jumpa. Ini belum lagi menang pilihan raya.

    BalasPadam
  2. Eloklah tu...jgn jdi keldai, lembu atau anjing kpd mana2 parti yg ada kepentingan diri atau kroni.

    BalasPadam
  3. Keldai tu PKR, Anjing tu DAP, lembu tu tu PPBM. Ba bi tu pakatan harapan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping