Khamis, Oktober 30, 2014

Ini satu lagi persoalan yang telah pun kita bahaskan sebelum ini. Cuma dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu saja je yang masih tak faham - faham lagi sebab musababnya.

Sebelum ni, terbaca juga satu artikel yang disiarkan dalam blog Pro Pakatan Haramjadah yang cukup bangga dengan kehadiran Ketua Peguam baru yang telah menggantikan Ketua Peguam sebelum ini.

Kata blogger tersebut, Si Ketua Peguam tu merupakan bekas Hakim yang sebelum ini terikat tangannya sewaktu menjatuhkan hukuman terhadap Si Ketua Penipu tu dalam kes liwat yang terdahulu.

Tapi, bagaimana pulak dengan tindakan beberapa orang peguam Melayu yang menarik diri dari mewakili Si Ketua Penipu tu? Kenapa pulak diorang mengambil langkah meninggalkan Si Ketua Penipu tu?

Kemungkinan besar, peguam - peguam Islam yang hebat di Malaysia ni enggan mewakili Si Ketua Penipu tu sebab mereka takut bersyubahat. Meh kita jelaskan mengenai Syubahat ni.

Jika diikut dari istilah Syarie, Syubahat ini adalah satu kesamaran yang jelas dalam sesuatu perkara sehingga tahap tidak diketahui sama ada ianya 'Halal' atau pun 'Haram'.

Biasanya, Syubahat ini muncul kerana ketidak-jelasan dalam status satu - satu hukum atau pun sifat serta fakta berkaitan dengan perkara tersebut. Sebagai contoh, tuduhan liwat.

Namun, hukum mengenai perkara Syubahat itu masih boleh ditentukan berdasarkan nas yang sahih, ijtihad yang dilakukan oleh ulama melalui qiyas, istishab serta bukti yang ditampilkan.

Maka, dalam kes Si Ketua Penipu tu, kesamaran mengenai tuduhan yang dibuat terhadap dirinya telah menimbulkan Syubahat, yakni tidak diketahui sama ada ianya benar atau pun tidak.

Tetapi, berdasarkan kepada hujah yang telah dibentangkan oleh peguam Si Ketua Penipu tu sendiri jelas menyatakan bahawa perlakuan Liwat itu tetap berlaku diantara Si Ketua Penipu dengan Si Saiful.

Jadi, tak heran la kalau peguam - peguam Melayu Islam yang ada di Malaysia ni takut nak mewakili Si Ketua Penipu tu. Mungkin mereka takut terlibat dengan Syubahat yang telah dijelaskan.

Lain pulak dengan barisan peguam Si Ketua Penipu tu. Diorang bukan kira sangat bab Halal dan Haram ni. Habis semua diorang sapu belaka. Yang penting, 'MASYUKKK'!!! Maka sebab itu diorang sanggup buat dakwaan yang Si Ketua Penipu tu memang seorang Peliwat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping