Selasa, September 19, 2017

Belum pun pesta arak itu bermula, puak DAPigs ni dah mula 'Mabuk' tak tentu arah nak menyalahkan pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur kerana tidak meluluskan permit pihak penganjur.

Salah seorang pemimpin DAPigs yang meroyan tak tentu arah macam orang mabuk hilang akal adalah Si Teresa Kok dalam status yang dimuat - naikkan ke laman media sosial miliknya semalam.

Antara lain Si Teresa Kok tu cuba mengaitkan kenyataan yang dibuat oleh YAB Perdana Menteri sewaktu perhimpunan Patriotik Cina Malaysia yang mahu mempertahankan hak mereka.

Kata Si Teresa Kok, sewaktu perhimpunan tersebut, YAB Perdana Menteri telah berjanji secara terbuka untuk mempertahankan hak semua kaum dan menjamin hak kaum Cina di Malaysia.
Kami berpendapat “mempertahankan hak” bererti menjamin kebebasan semua kaum mengamalkan budaya masing-masing, kerana ini adalah kontrak sosial yang dipersetujui oleh semua pihak dalam Perlembagaan 1957 dan juga Perjanjian Malaysia 1963.
Kami rasa kesal kerana kerajaan tempatan seperti DBKL cuba alih pandangan dengan berlagak jadi jaguh agama.
Maka persoalannya, adakah budaya meminum arak ini merupakan sebahagian dari budaya kaum Cina? Adakah amalan meminum arak ini dibenarkan didalam agama yang mereka anuti?

Jangan kata agama Budha, waima agama Kristian sekali pun menganggap amalan meminum arak ini sebagai satu kemudaratan kepada manusia. ATAU mungkin, budaya DAPigs yang menghalalkannya?

Dan persoalan seterusnya, adakah budaya kaum DAPigs itu sahaja yang perlu dihormati sedangkan budaya kaum lain tidak perlu? Bagaimana pula dengan sensitiviti orang Melayu dan agama Islam?

Malah, ada juga dikalangan orang Cina yang bukan beragama Islam sendiri pun yang menolak budaya meminum arak ini secara terbuka. Inikan pula nak menganjurkan pesta arak secara besar - besaran.

Bahkan alasan Teresa Kok yang mendakwa kononnya jumlah pelancong asing akan kerana larangan terhadap pesta tersebut dianjurkan juga merupakan satu alasan yang tak masuk akal.

Kot selama hari ini pun, ramai pelancong asing yang datang ke Malaysia sebab diorang nak menikmati keindahan alam semula jadi yang ada di Negara kita. Bukannya diorang datang hanya semata - mata sebab nak minum arak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mabuk kuasa...mabuk arak...kedua duanya tak guna.

    BalasPadam
  2. Typical dap MP mentaliti low class, otak tak boleh berfikir, mcm org mabuk, betul2 standard low class...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping