Isnin, September 18, 2017

Mungkin ada orang kata, bekas Menteri Besar Selangor tu kembali kepangkuan UMNO kerana dia nak membantu memperkukuhkan parti untuk menawan kembali Selangor dari tangan Pakatan.

Memang tak dinafikan persepsi itu berkemungkinan besarnya benar. Tapi tak mustahil juga sekiranya ada pihak pula yang berpandangan negatif terhadap tindakan Tan Sri Muhammad Mohd Taib ni.

Jika sebelum ini, semasa dia mula - mula masuk PAS, ada orang PAS membuat dakwaan kononnya dia agen UMNO yang ditugaskan untuk memecah - belahkan kepimpinan parti tu.

Tak lama kemudian, selepas selesai Pilihan Raya Umum ke - 13, PAS berpecah dan keluar Pakatan sebab tak setuju dengan DAPigs, dia masuk PKR. Alasan dia sebab PAS dah hilang hala tuju.

Pun ada juga dikalangan orang PKR pulak bising sambil mendakwa dia Agen UMNO yang berniat nak pecahkan PKR dari dalam. Maka sebab itu dia tak diberi sebarang peranan penting.

Sekarang kita dapat lihat kepimpinan dalaman PKR tu sendiri dah mula menjadi kucar kacir sebab kerakusan Kartel Azmin dan amalan Kornisme serta Nepotisme Keluarga Wan Azizah.

Soalnya, adakah kemelut dan kepincangan yang berlaku dalam kedua - dua parti tu ada kaitan dengan bekas Menteri Besar Selangor ni sedangkan dia takde mainkan sebarang peranan pun?

Sebaliknya krisis yang melanda PAS dan PKR tu adalah hasil dari ketidak-cekapan mereka bergerak sebagai sebuah organisasi. Bukan sebab peranan seorang individu yang dilabelkan sebagai Agen UMNO.

Secara kebetulan je dia menjadi ahli kepada kedua - dua parti itu pada ketika mereka sedang menghadapi kepincangan dalam kepimpinan sehingga menyebabkan mereka berpecah belah.

Jadi, jangan pelik jika lepas ni akan ada pihak dari UMNO pula yang mendakwa, Si Mat Taib tu masuk balik UMNO sebab dia nak pecahkan UMNO. Paling tidak, mesti ada mulut longkang yang akan buat dakwaan kononnya dia Gila Jawatan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Lompat si katak lompat juga..

    BalasPadam
  2. Yang utama adalah ramai pemimpin dari pakatan tidak lagi yakin dengan hala tuju berkecamuk Pakatan... Contoh Mat Tyson.... Dulu riuh dan gembira bila Mat Tyson join PAS dan kemudian PKR hinggakan pujian melambung diucapkan oleh Azmin Ali..Jadi yg pentingnya adalah orang kuat Pakatan telah tidak talkin dengan rakannya... Oh ye nak tanya Azizah sebagai AP Permatang Pauh lepas tangan je pasal kes Sg Lembu... Itukan kawasannya...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping