Isnin, September 18, 2017

Bekas pengasas PPBM, Anina Saadudin mengingatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya tidak berlagak sombong dengan mencipta pelbagai alasan seperti tidak ada “lokus standi” untuk mengelak cabaran berdebat beliau.

Anina berkata, alasan Muhyiddin kononnya beliau bukan “lokus standi” menunjukkan pengerusi PPBM itu terus bermimpi yang dirinya masih lagi memegang jawatan timbalan perdana menteri dan hanya individu setaraf dengan beliau sahaja boleh diajak berdebat.

Katanya, Muhyiddin perlu sedar beliau tidak lagi memegang sebarang jawatan dalam kerajaan dan kedudukan beliau sekarang setaraf dengan rakyat marhaen yang lain.
“Saya fikir kemungkinan Muhyiddin ini masih bermimpi yang dia masih timbalan perdana menteri atau menteri Kabinet.
“Apabila saya mengajak dia berdebat dia kata saya tidak lokal standi. Jadi saya nak tanya apakah lokal standi Muhyiddin?
“Saya adalah antara pengasas PPBM bersama dengan dia, dan jawatan dalam PPBM sekarang bukanlah dipilih ia hanya jawatan dilantik sendiri di peringkat penaja, jadi status bekas timbalan perdana menteri tidak meletakkan dia berada pada kedudukan lokus standi yang tidak boleh dicabar,” katanya kepada FMT.
Semalam, Muhyiddin berkata beliau enggan melayan cabaran Anina supaya berdebat dengannya berkenaan isu-isu semasa sambil menyifatkan bekas ahli majlis pimpinan tertinngi PPBM itu sudah tidak ada lokus standi.

Katanya, beliau menghormati keputusan Anina keluar PPBM dan memaklumkan bekas ketua wanita sayap parti itu tidak mempunyai kedudukan yang sah untuk berdebat kerana sudah tidak lagi menjadi ahli.

Mengulas lanjut, Anina turut memberi contoh terbaik di mana Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang tidak melihat taraf kedudukan untuk berdebat sehingga terbuka berdebat dengan bekas pegawai sendiri.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping