Isnin, November 27, 2017

Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa puak Pakatan Haprak tu pada ketika ini sudah ketandusan ide untuk menghasut rakyat agar membenci serta mencurigai Kerajaan Barisan Nasional.

Sampai tahap mereka terpaksa menjaja cerita fitnah kononnya Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengeluarkan borang pendaftaran kad pengenalan yang tertera akujanji menyokong BN.

Ikrar yang tertera pada ‘Borang Permohonan Khas Kad Pengenalan’ itu turut menyatakan lafaz janji pemohon untuk mengundi Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Penularan borang tersebut menarik perhatian pelbagai pihak termasuk Ahli Parlimen BN yang menyifatkan perbuatan tersebut sebagai satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan bermaruah.

Susulan penyebaran berita tersebut membuatkan JPN, menerusi laman Facebook rasmi mereka semalam mengesahkan bahawa borang yang tular dilaman media sosial itu adalah palsu.
“Dimaklumkan bahawa dokumen yang disebar seperti di bawah adalah PALSU dan dokumen tersebut TIDAK dikeluarkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN),” demikian kata JPN.
Jika dilihat secara teliti, borang itu memang nampak palsu kerana terdapat beberapa kesalahan dari segi ejaan melibatkan ejaan bagi perkataan “temapt’ (tempat) dan “inkar” (ingkar).

Malah, ini bukan kali pertama fitnah sebegini dilemparkan terhadap kerajaan. Tapi apa yang lebih memalukan, maklumat palsu itu seperti itu pun mahu dijadikan bahan modal Politik Murahan puak Pakatan Haprak tu untuk tujuan mengelirukan rakyat!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Apabila fitnah dianggap strategi begitulah jadinya. Sanggup bohong sana bohong sini

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping