Isnin, Disember 25, 2017

Demikian betapa retoriknya puak Pakatan Haprak di Malaysia ni. Cakap diorang ni semuanya tak serupa bikin persis seperti seorang Munafik. Dan begitulah juga sikap puak DAPigs.

Jika sebelum ini, parti itu mendakwa pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia atau BR1M sebagai 'Gula - Gula Politik' yang dilaksanakan oleh pihak Kerajaan Barisan Nasional untuk rakyat.

Walaupun diatas pentas Politik mereka mengecam tindakan tersebut, tapi hakikatnya, puak Pakatan Haprak tu dalam diam meniru pemberian bantuan tersebut secara terang - terangan.

Malah mereka juga turut mendakwa Kerajaan Barisan Nasional pimpinan YAB Perdana Menteri hanya berpura - pura menjadi Pembela Rakyat dengan pemberian bantuan tersebut.

“(Najib) berlagak seolah-olah menjadi pembela rakyat dengan memberi BR1M. Pada hemat saya, pemberian ini adalah satu program ‘Bantuan Rasuah 1Malaysia’ untuk memancing undi bagi PRU13," kata pemimpin DAP Perak dalam satu kenyataan media.
Jelas, apa yang didakwa sebelum ini, dihadapan pengikut - pengikut mereka hanya sekadar Pembohongan yang dilakukan secara terbuka. Habis semua pengikut - pengikut DAPigs tu kena kencing.

Hari ini, DAPigs sendiri mengakui bahawa puak Pakatan Haprak tu akan memberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) itu sekiranya mereka dapat menguasai Kerajaan Pusat kelak.

Dari satu sudut, kenyataan pemimpin DAPigs itu secara terbuka menyanggah pendirian Tun Mahathir yang sebelum ini membuat dakwaan kononnya BR1M itu sebagai satu bentuk rasuah terbuka.

Apa yang pasti, tindakan DAPigs dan puak Pakatan Haprak tu memperlekehkan Bantuan Rakyat 1Malaysia yang dianggap sebagai satu bentuk rasuah itu hanya sekadar mainan Politik Longkang mereka semata - mata untuk memperbodohkan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping