Ahad, Disember 24, 2017

Pengasas Invoke yang juga merupakan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dinasihatkan supaya tidak menyibuk dalam hal dalaman parti lain, sebaliknya memfokus kepada isu dalaman PKR.

Pesuruhjaya PAS Kedah berkata, pendedahan Rafizi berkaitan kajian Invoke terbaharu, hanyalah perang psikologi bertujuan mengalih fokus pengundi Melayu daripada memilih PAS pada PRU14.

Menurutnya, pemimpin PKR tidak perlu berasa bimbang mengenai kekuatan PAS kerana parti itu masih lagi diangggap sebagai sebuah parti politik berpengaruh di negara ini, selain UMNO.
“Saya nasihatkan Rafizi lebih giat lakukan kajian berkaitan kedudukan dan pengaruh PKR atau Pakatan Harapan, berbanding menyibuk dalam hal dalaman parti lain.
“Mungkin Invoke terlupa fakta, parti politik Melayu yang berpengaruh di Malaysia hanya Pas atau Umno. Eloklah mereka buat kajian khususnya dalam kalangan pengundi wanita luar bandar daripada membuang masa mengkaji kekuatan parti politik seteru mereka,” katanya.
Ahmad Fakhruddin turut menyifatkan kemerosotan sokongan terhadap PAS yang didakwa melibatkan 5,000 pengundi berdaftar secara rawak oleh sistem komputer, sebagai tidak realistik.
“Kajian yang dibuat seolah tidak berpijak di bumi nyata, Pas telah lama memberi komitmen politik kepada rakyat sejak sebelum merdeka dan konsisten memperjuangkan hak rakyat berpaksikan syariat Islam,” katanya.
Menurutnya, biarpun dimomok dengan hasil kajian seumpama yang tidak memihak kepada parti itu, PAS tetap istiqamah dan tidak terpengaruh dengan pendedahan yang cuba dimainkan pihak lawan.

Ahmad Fakhruddin juga berkata, PAS langsung tidak terkesan dengan hasil kajian yang dijalankan oleh Invoke kerana parti itu tetap bersandarkan kepada maklumat kajian dalaman parti dan tidak bergantung kepada input dari PKR yang dianggap parti lawan.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping