Selasa, Disember 19, 2017

Nampak gayanya, Si Ketua Menteri Pulau Pinang ni sedang mengalami gangguan emosi dan membuatkan dia mula kelihatan tak tentu arah bila ada yang mempertikai pasal isu PM Pakatan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan, pemimpin Rejim DAPigs Pulau Pinang itu mendakwa PAS tidak mempunyai hak untuk menentukan siapa bakal calon Perdana Menteri mewakili Pakatan.

Katanya, dakwaan Presiden yang menyatakan bahawa DAPigs mahu mengambil jawatan tersebut sebagai sengaja mahu dibangkitkan untuk memainkan sentimen agama dan perkauman.
“Sudah diumumkan pun PH (Pakatan Harapan) telah melantik calon perdana menteri dan timbalan bukan daripada DAP. Kenapa mati-mati pun nak kata DAP mahukan jawatan perdana menteri," katanya dalam sidang media di Pulau Pinang hari ini.
Dari satu sudut, kenyataan pemimpin tertinggi DAPigs itu membuktikan bahawa parti itu telah menetapkan siapa calon Perdana Menteri yang akan mewakili puak Pakatan Haprak tu kelak.

Seperti mana yang telah dilaporkan sebelum ini, nama bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir telah dicalonkan sebagai PM Sementara Pakatan dan Wan Azizah sebagai Timbalan.

Walaubagaimana, pencalonan nama Pengerusi PPBM itu tidak dipersetujui dan tidak disenangi oleh beberapa orang pemimpin lain dalam Pakatan, terutama dikalangan puak PKR.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Guan Eng yang meroyan dengan kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS itu seolah - olah membuktikan bahawa DAPigs tidak mahu nama calon Perdana Menteri itu diubah supaya mudah diorang pergunakan Tun Mahathir untuk mengelirukan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping