Isnin, Januari 01, 2018

Nampak gayanya, semakin hari semakin panas perang mulut diantara pemimpin PKR dan PPBM yang dipengerusikan oleh Tun Mahathir berhubung isu jawatan Perdana Menteri Pakatan..

Terbaharu seorang ahli politik PKR secara terbuka menegur sifat Tamak yang dipamerkan oleh Ketua Biro Strategi dan Dasar PPBM berhubung satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini.
Dalam kenyataan tersebut, pemimpin PPBM itu mendakwa isu berkaitan pembebasan Ketua Umum PKR bukan merupakan satu keutamaan Pakatan untuk dijadikan syarat perjanjian.

Tidak senang dengan kenyataan itu, bekas ahli parlimen Balik Pulau PKR, Yusmadi Yusoff tampil memberi peringatan kepada PPBM supaya tidak menjadi seperti ‘Belanda dapat tanah’.
“Pepatah Melayu sering mengingatkan adab orang Melayu agar tidak menjadi seperti ‘Belanda dapat tanah’ yang bukan sahaja lupa budi orang memberi ruang tanah tersebut malah menjajah pemilik asal tanah tersebut,” beliau dipetik berkata.
Yusmadi juga menyindir pemimpin PPBM itu dengan mengatakan mungkin kerana baharu dalam perjuangan rakyat menyebabkan beliau gagal memahami isu melibatkan pembebasan Anwar.
“Mungkin Rais gagal memahami isu ini kerana baru bersama-sama menyertai perjuangan rakyat yang mungkin asing kepada beliau.
“Mungkin yang membezakan perjuangan PKR dan apa yang difahami oleh Rais ialah perubahan demokratik di bawah pimpinan Anwar dan perjuangan semata-mata untuk menggantikan PM sekarang,” ujarnya lagi.
Sebagai rekod, kemelut kepimpinan yang kian berpanjangan dikalangan puak Pakatan Haprak itu dilihat tidak mencapai kata sepakat berhubung isu pemilihan calon Perdana Menteri.

Laporan terbaru mendedahkan, PKR meletakkan syarat yang ketat ke atas pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Sementara Pakatan, termasuk isu pembebasan Si Ketua Penipu tu.

Terdahulu, satu mesyuarat tertutup dikalangan pemimpin tertinggi Pakatan telah sebulat suara mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri, manakala Wan Azizah sebagai Timbalannya.

Namun cadangan itu tidak dipersetujui oleh beberapa orang pemimpin Pakatan yang tidak dijemput hadir ke mesyuarat tertutup tersebut, terutama dikalangan pemimpin PKR yang masih menolak pencalonan yang telah dibuat.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pkr sepatutnya lama dah lantik Presiden Pkr sebagai ketua PH. Tapi dah terlambat. Ada orang dah pilih diri sendiri untuk jadi ketua PH dan calon PM. Sekarang boleh le mula berperang rebut jawatan.PM Najib akan jadi pengadilnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping