Khamis, Januari 18, 2018

Hahaha!!! Kesiannya Si Azmin tu dapat pengikut yang mudah patah semangat macam Si Mak Lampir Zuraidah ni. Baru kena 'Sound' dengan Tun Mahathir, Si Mak Lampir tu dah pasrah?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Mak Lampir tu sekali lagi tampil meluahkan rasa kecewanya terhadap pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan.

Namun, kata Si Mak Lampir tu, dia tidak mampu untuk mengubah keputusan oleh pucuk pimpinan Pakatan dan terpaksa akur walaupun dia tetap membantahnya secara terbuka sebelum ini.

“Keputusan telah dibuat, saya tak boleh buat apapun. Saya nak buat apa? Saya nak bantah pun, nak bantah macam mana? Tak boleh buat apa-apa.
“Itu keputusan parti, jadi saya berorganisasi, saya kena ikut keputusan,” katanya selepas melancarkan jentera pilihan raya kawasan Parlimen Ampang yang diwakilinya.
Terdahulu, Si Mak Lampir tu tampil meluahkan rasa kecewa dengan pencalonan Tun Mahathir dengan alasan kononnya keputusan itu membuktikan bahawa perjuangan PKR hanya sia - sia.

Malah, kekecewaan Si Mak Lampir itu juga turut dikongsi oleh PKR Selangor yang mendakwa pencalonan itu memberikan gambaran seolah - olah mereka ketandusan pemimpin muda.


Rata - rata pemimpin PKR Selangor mahu calon Perdana Menteri Pakatan Haprak itu datang dari kalangan mereka sendiri dan menganggap Azmin Ali sebagai calon yang paling layak.

Dari satu sudut, nampak sangat yang perjuangan puak Pakatan Haprak tu selama hari ini hanya sekadar RETORIK semata - mata demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Pakatan hari ini mengambil pendekatan yang sama seperti kata pepatah melayu, bila takde rotan akar pun menjadi. Walaupun hakikatnya diorang tak sokong Tun Mahathir, tapi dek kerana terdesak nak sangat merampas kuasa, terpaksa la diorang jadi Burung Terkukur!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping