Selasa, Januari 02, 2018

PAS nampak gayanya memang tak puas hati dengan sambutan gilang gemilang yang diberikan oleh puak DAPigs diatas tindakan Mahfuz Bean yang keluar dari parti itu baru - baru ini.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Setiausaha Agung DAPigs mendakwa tindakan Mahfuz Bean itu membuktikan bahawa PAS kita sudah 'Sesat' dari perjuangan asal mereka.

Bahkan, Ketua Menteri Rejim DAPigs Pulau Pinang itu mendakwa tindakan Si Mahfuz Bean itu adalah kerana kecewa dengan pendekatan PAS yang dilihat mesra berdampingan dengan UMNO-BN.


Sebaliknya, PAS memberi amaran agar parti yang dikuasai oleh keluarga Lim Kit Siang itu tidak mencampuri urusan orang lain sedangkan ada juga dikalangan ahli yang keluar parti itu sebelum ini.
"Mereka tidak ada hak untuk komen tentang PAS. Jaga parti mereka sudahlah. PAS tahu uruskan parti sendiri. Bagi kita tindakan beberapa tokoh DAP keluar parti dahulu pun yang di Johor, Melaka; jika dilihat apa yang dibuat oleh DAP itu mencerminkan tindakan DAP sendiri diprotes oleh ahli-ahli mereka dan keluar parti, menyerlah sikap cauvanis, perkauman.
"Sikap DAP yang menentang dasar-dasar yang dibawa PAS semakin menyerlah dengan kenyataan beliau. Sebab itu PAS ambil keputusan bahawa tindakan DAP selama ini menjadi punca kepada sikap tak hormat kepada dasar yang diperjuangkan oleh PAS," ujar Timbalan Presiden PAS.
Dari satu sudut, jika diguna logik yang dipakai oleh Guan Eng, bermakna DAPigs juga sudah tersesat dari agenda perjuangan mereka sehingga menyebabkan ahli dan pemimpinnya keluar parti.

Apa yang jelas, tindakan DAPigs yang cuba menyindir PAS itu seolah - olah membuktikan bahawa mereka tidak sedarkan diri dan sudah ketandusan idea sehingga terpaksa mencipta spekulasi yang sama taraf dengan Longkang sedemikian rupa!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping