Ahad, Januari 07, 2018

Ketua Wanita PKR, Zuraida Mak Lampir mendakwa Pengerusi PPBM, Tun Mahathir hanya layak menjadi Menteri Cabuk berbanding jawatan Perdana Menteri jika Pakatan menang PRU ke 14.

Zuraida yang merupakan penyokong kuat Kartel pimpinan Azmin Ali itu juga mendakwa, Mahathir sudah terlalu tua, justeru itu dia tidak sewajarnya memegang jawatan itu sekali lagi.
“Beliau ada ‘track record’ sebagai negarawan, beliau layak jadi menteri kanan bukan perdana menteri. Saya rasa secara prinsipnya beliau layak jadi menteri kanan. Bukan sebab reformasi. Reformasi 20 tahun dulu kita lawan,” katanya ketika ditemui pemberita selepas pelancaran Wanita PH di Kajang, hari ini.
Dalam permukiman yang diadakan Pakatan akhir tahun lalu, Tun Mahathir dicalonkan Perdana Menteri dan Wan Azizah dinamakan Timbalan sebagai salah satu strategi menghadapi PRU 14.

Bagaimanapun, pencalonan Tun Mahathir itu didakwa tidak dipersetujui oleh Ketua Umum PKR yang mahu Pakatan kembali kepada semangat permuafakatan dan menolak kepentingan peribadi.

Sumber Palatan memberitahu, Si Ketua Penipu itu mahu Pakatan menangguhkan keputusan calon PM sebelum mendapatkan maklum balas daripada kumpulan masyarakat dan aktivis sivil.

Kesemua syarat ini dinyatakan oleh Si Ketua Penipu itu menerusi sepucuk surat yang disampaikan Azmin Ali ketika Majlis Pimpinan Pakatan memulakan mesyuaratnya semalam.

Dalam masa sama, portal Pro PAN melaporkan media rasmi kerajaan negeri Selangor kini sudah berkempen mencalonkan nama Si Azmin Ali itu sebagai PM yang lebih layak berbanding Mahathir.

Dalam laman Selangorkini.my hari ini, laman rasmi Rejim Pakatan Selangor itu juga turut melaporkan berita bertajuk “Mohamed Azmin layak dicalonkan PM Pakatan, berjaya tadbir Selangor”.

Berita itu melaporkan pandangan yang diutarakan oleh peguam, Harris Idaham dalam Forum Anak Muda: Siapa Perdana Menteri Pilihan Millennial? yang menjelaskan Mohamed Azmin berjaya dengan cemerlang menerajui Selangor.

Sebagai rekod, Azmin berjaya menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor melalui rampasan kuasa yang direncanakan dengan mempergunakan PAS untuk mencantas Wan Azizah sebelum ini. Maka tidak hairan sekiranya dia sanggup melakukan perkara yang sama sekali lagi!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping