Rabu, Februari 21, 2018

"Saya tidak kisah dipecat kerana berani menyuarakan pendapat terhadap parti". Demikian kata Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Kota Bharu, Normala Abdul Kadir.

Normala berkata, susulan kritikan terhadap parti itu baru-baru ini, dia dan ahli jawatankuasanya menerima kecaman daripada pelbagai pihak di dalam parti itu termasuk dituduh sebagai tali barut dan dedak UMNO untuk memburukkan parti.
"Mereka ini langsung tidak boleh dikritik, ditegur dan diberi pandangan secara langsung. Mereka kata negara demokrasi dan apabila bersuara, kita dikatakan tali barut pula.
"Selain itu, saya bersedia letak jawatan sekiranya masih tiada perubahan dalam parti," katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Sepanjang tiga tahun bersama PPBM, dia bersama AJKnya terpaksa mengeluarkan modal sendiri untuk menjalankan program untuk parti walaupun dalam keadaan kos sara hidup yang tinggi.
"Srikandi di bahagian lain turut menyuarakan rasa tidak puas hati apabila terpaksa keluarkan belanja sendiri, sedangkan pihak atasan yang tubuhkan parti adalah Jutawan.
"Sepatutnya sebagai pemimpin, mereka perlu keluarkan dana untuk membantu rakyat. Lihat saja di Kota Bharu, tiada bendera PPBM berbanding Parti Amanah Negara (PAN) dan PAS," katanya.
Malah Normala juga turut berkata, dia melihat agenda PPBM hari ini sudah terlalu jauh tersasar daripada matlamat asal penubuhannya dalam perjuangan untuk membantu rakyat.

Sebaliknya, dia mendakwa perjuangan parti itu kini lebih bersifat peribadi bagi memenuhi kehendak sesetengah Individu tertentu diperingkat atasan sahaja dan bukannya untuk rakyat.

Akhbar sebelum ini melaporkan, Normala bersama Naib Ketua PPBM Bahagian Kota Bharu, Mohd Nor Hashim Che Min mengadakan sidang media berikutan sayap kepimpinan PPBM Kota Bharu hilang kepercayaan terhadap parti itu terutama dalam isu pengagihan kerusi menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tak kan tak perangai chief nya yg tak boleh di kritik

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping