Rabu, Februari 21, 2018

Selepas tindakan kurang cerdik yang dibuat oleh Si Syed Suckdick ekoran ugutan beberapa ahli Pemuda PPBM sebelum ini, parti itu dilihat sedang berada dalam keadaan yang semakin terdesak.

Ianya berikutan kenyataan yang dikeluarkan oleh ahli parti itu yang tampil membuat ugutan untuk mengadakan perhimpunan dihadapan pejabat Suruhanjaya Pendaftar Pertubuhan (RoS).

Mungkin dek kerana itu PPBM mahu membawa RoS ke mahkamah sebagai satu langkah untuk mengambil tindakan tegas susulan didakwa tidak menerima sebarang maklum balas dari mereka.

Pengerusi PPBM, Tun Mahathir dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini mendakwa, sikap membisu RoS itu memberi kesan kepada persiapan Pakatan bagi menghadapi PRU yang akan datang.
"Jadi langkah seterusnya kita nak buat rayuan kepada mahkamah untuk meminta supaya RoS memberi maklum balas kepada pertanyaan dan permintaan kami. Tindakan mahkamah akan diambil segera kerana kami merasakan RoS gagal menjalankan tanggungjawabnya sebagai agensi kerajaan dalam melaksanakan tugasnya," katanya.
IRONIKnya, pihak RoS sudah banyak kali tampil mengadakan sidang media dan memberikan penjelasan mengenai status parti dibawah pimpinan bekas Perdana Menteri itu sebelum ini.

RoS dalam satu kenyataan menjelaskan bahawa pihak mereka masih lagi menjalankan siasatan terhadap lebih dari 200 aduan serta laporan yang telah dikemukakan oleh ahli parti itu.

Secara tidak lansung, tindakan yang dikemukakan oleh Tun Mahathir itu membuktikan bahawa parti pimpinannya sedang berada dalam keadaan yang sangat terdesak pada ketika ini.

Hakikatnya, Tun Mahathir perlu sedar, zaman sekarang ni bukan zaman dia memerintah. Kalau masa dia jadi Perdana Menteri dulu, boleh la dia ugut RoS suruh mempercepatkan siasatan dan aduan yang dikemukakan. Zaman sekarang, takde orang dah nak layan kerenah dia!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. U are no more the Prime Minister. Tak laku dah.

    BalasPadam
  2. ROS PATUT NYER BUAT SURAT JAWAPAN SEJAM SEKALI,7 HARI SEMINGGU

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping