Ahad, Februari 11, 2018

Keengganan PAS untuk akur dan patuh kepada desakan Azmin agar parti itu kembali memberikan sokongan membuatkan Si Menteri Besar Selangor tu terdesak mengambil tindakan membalas dendam dengan membekukan peruntukan ADUN PAS.

PAS, walaupun dipujuk bekali-kali untuk bersama dengan Pakatan pada PRU ke 14 tetap nekad mahu menentang gagasan itu berikutan enggan bekerjasama dengan DAPigs dan PAN.

Justeru, penganalisis Politik, Edwin Muniandy berkata tidak mustahil Azmin menggunakan peluang ini untuk mengenakan PAS, yang masih menjadi sebahagian daripada Rejim Pakatan Selangor.
"Ini yang kita panggil membalas dendam politik. Kita tahu bahawa PAS dengan PH khususnya tidak pernah sebulu, senada dan tidak pernah menyokong ideologi politik PH. 
"Jadi ini adalah masa yang sesuai untuk PH membalas dendam terhadap PAS. Apa yang kita kesalkan disini ialah bagaimana kesetiaan PAS terhadap kerajaan negeri Selangor dibalas dengan cara politik yang cukup kotor," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Exco Selangor yang juga Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad mengesahkan hanya 13 ADUN PAS yang belum boleh menggunakan peruntukan wakil rakyat, berikutan disekat di Pejabat Daerah masing-masing.

Azmin sebelum itu menafikan peruntukan ADUN PAS di Selangor disekat namun dia memberikan alasan dengan mengatakan kononnya terdapat 'masalah teknikal' dalam agihan tersebut.

Selasa lalu, Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi memberikan kata dua kepada Azmin untuk menyelesaikan isu peruntukan berkenaan sehingga perayaan Tahun Baru Cina, sebelum pihaknya mengambil langkah susulan. 

Kata dua itu yang diajukan kepada Timbalan Presiden PKR itu dibalas secara sinis dengan berkata 'tulis lah surat, tak ada masalah', jika mahu berjumpa dengannya bagi menyelesaikan isu berkenaan.

Malah Azmin turut menyindir PAS dengan menyatakan bahawa adalah mustahil jika dia menafikan hak ADUN PAS sedangkan Rejim pimpinannya memberikan keistimewaan kepada wakil rakyat Umno-Barisan Nasional (BN) di negeri itu.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping