Khamis, Februari 22, 2018

DAPigs nampak gayanya cuba nak menghalang hak kebebasan demokrasi apabila mendakwa PSM hanya mengacau peluang pembangkang merampas kerusi Parlimen Cameron Highland dari Barisan Nasional (BN).

Perkembangan ini menyusuli tuduhan Nga Kor Ming yang mendakwa PSM akan menjadi Pengacau jika parti itu meletakkan calon di 1 kerusi Parlimen dan 5 kerusi DUN milik DAP di Perak.

Alasan Nga Kor Ming, PSM hanya akan memecahkan undi pembangkang dalam pertandingan 3 penjuru yang melibatkan Barisan Nasional dan Pakatan.

Bekas calon DAPigs, Manogaran juga turut melahirkan rasa khuatir sekiranya hasrat aktivis PSM, B Suresh untuk bertanding kerusi Cameron Highlands dan kerusi DUN Jelai, Pahang diteruskan.
“PSM tidak bertanding di Cameron Highlands atau Jelai pada pilihan raya umum 2013 (PRU13). Parti itu enggan menyokong saya sehinggalah hari-hari terakhir apabila mereka menukar pendirian dan mendakwa menyokong Pakatan Rakyat,” katanya.
“Saya tewas 462 undi tetapi tiada analisis diadakan sama ada saya akan menang jika PSM benar-benar menyokong saya.”
Sebagai rekod, DAPigs sebelum ini pernah melabelkan PSM Cameron Highland sebagai "Tin Kosong" kerana parti itu didakwa hanya pandai bercakap tetapi tidak menjalankan kerja.

Manogaran menang kerusi Parlimen Teluk Intan pada pilihan raya umum 2008 tetapi partinya memindahkan beliau ke Cameron Highlands pada PRU13.

Pada 2013, Manogaran dimalukan oleh calon dari Barisan Nasional, Datuk Seri G Palanivel, yang juga merupakan bekas Presiden MIC, dengan perbezaan majoriti sebanyak 462 undi sahaja.

Sebaliknya, Manogaran hanya memberikan alasan kononnya kerusi itu mampu dimenanginya jika DAPigs lebih awal memaklumkan keputusan untuk memindahkan dia ke Cameron Highlands.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping