Jumaat, Februari 23, 2018

Disebalik kebijaksanaan DAPigs menyembunyikan gerakan agenda evangalis subversif mereka dikalangan masyarakat, ada juga rupanya keBODOHan yang ditonjolkan secara terbuka.

Jika sebelum ini, DAPigs mengambil tindakan drastik dengan memfailkan saman terhadap RoS yang didakwa menyalahguna kuasa dengan sengaja melambatkan urusan pendaftaran parti itu.

Tapi dek kerana tindakan itu membuatkan pendaftaran parti itu tertangguh dan kemungkinan ianya tidak sempat untuk mendapat kelulusan sebelum Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Keadaan itu sudah pasti akan menyukarkan DAPigs untuk bertanding dan akan menjadi bahan modal kempen Politik Longkang mereka dengan memberikan gambaran kononnya mereka 'Mangsa RoS'.

Penganalisis politik, Prof Madya Dr Salawati Mat Basir berkata PH tidak boleh 100 peratus meletakkan salah dibahu RoS sebaliknya mereka perlu menyalahkan DAPigs yang melambat-lambatkan proses pendaftaran gagasan itu.

Untuk rekod, DAPigs sebelum ini enggan mengadakan kembali pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) lantaran aduan yang dibuat oleh perwakilan yang mendakwa pemilihan terdahulu sebagai tidak sah.

Selepas diberi amaran oleh RoS, DAPigs terpaksa pemilihan baru bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka. Namun malangnya, masih ada ahli parti itu yang membantah keputusan yang dicapai.
"Nampak sekarang PH berada dalam keadaan tertekan dan akan buat apa sahaja untuk pastikan PH didaftarkan.
"Tapi sekarang jadi masalah sebab mereka cari pasal dengan RoS dan ia akan bertambah lambat. Sebab RoS kena lihat semua (aduan) dulu baru dia bagi (kelulusan)," kata Salawati ketika dihubungi Antarapos.
Timbalan Penasihat Undang-Undang UKM itu juga berkata Pakatan perlu rasional dan berlaku adil kepada RoS yang terpaksa meneliti aduan serta laporan yang telah dibuat oleh ahli DAPigs sendiri.

Pokok pangkalnya, kebodohan yang ditonjolkan oleh DAPigs itu hanya sekadar taktik untuk mengaburi mata rakyat semata - mata. Mereka cuba nak mewujudkan persepsi seolah - olah Kerajaan sengaja menghalang kebebasan mereka dengan tindakan sedemikian!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping