Rabu, Februari 21, 2018

Menurut The Malaysian Insight, isu pembahagian kerusi PH Selangor telah menyebabkan PKR dan PAN di peringkat negeri kepanasan dengan dakwaan “pembohong bertingkat-tingkat”.
“Siapa yang pembohong sebenarnya, kami Amanah, DAP dan Bersatu atau Azmin sendiri,” kata Pengerusi PAN Selangor Izham Hashim, ketika PH terpaksa melanjutkan tempoh akhir pembahagian kerusi peringkat negeri dari 31 Januari ke 7 Februari ini.
Izham membela kenyataan yang dikeluarkan Pengarah Komunikasi PAN Selangor Jamzuri Ardani yang berkata sehingga kini mesyuarat pembahagian kerusi di negeri itu belum bermula lagi.

Ini kerana, tuntutan mereka agar satu jawatankuasa khas segera dibentuk untuk pembahagian kerusi tidak diendahkan oleh Pengerusi PH Selangor yang juga menteri besar Azmin Ali.

Azmin dalam masa yang sama membuat dakwaan kononnya PAN berbohong apabila berkata rundingan kerusi belum berjalan sedangkan katanya sudah empat kali rundingan berlangsung di Selangor.

Jamzuri hari ini mempertahankan kenyataannya sebelum ini dan menegaskan bahawa kepimpinan DAPigs Selangor juga turut menyokong kenyataan yang dibuat dan mendakwa Azmin sebagai Pembohong.
“Dia sebenarnya berbohong. Takkan tiga parti lain berbohong apabila mereka sepakat sedangkan Azmin saja yang berbeza. Ini macam bawa perangai UMNO dalam PH ni,” kata Izham merujuk kepada kenyataan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua, yang menyokong kenyataan PAN sebelum ini.
Katanya, yang empat kali adalah mesyuarat Jawatankuasa Pilihan Raya PH Selangor yang membincangkan tentang persiapan pilihan raya bukan pembahagian kerusi.

PAN telah menulis surat kepada Azmin untuk membentuk jawatankuasa khas bagi membincangkan pembahagian kerusi itu, namun tidak dilayan.

Menurut sumber, perundingan kerusi di Selangor bermasalah apabila PKR mahu bertanding kesemua 21 kerusi yang ditandinginya dalam PRU13 ditambah dengan 10 lagi kerusi yang dimenangi oleh PAS sekarang.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping