Jumaat, Mac 23, 2018

Ramai yang meminta untuk komen mengenai kehadiran mengejut Tun Mahathir dalam satu wawancara yang dianjurkan oleh Sinar Harian semalam bertajuk "Terlalu Tuakah Tun Mahathir?".


Pertamanya, tajuk perbahasan yang diadakan itu tidak merujuk kepada situasi sebenar. Yang menjadi persoalan dikalangan rakyat pada ketika ini bukan merujuk kepada faktor usia semata - mata.


Tetapi sebaliknya, kemampuan puak Pakatan Haprak itu sendiri yang menjadi bahan pertikaian kerana secara tidak lansung ianya menunjukkan bahawa gabungan pembangkang itu tidak relevan.


Mereka ternyata tidak mempunyai kekuatan tersendiri untuk menghadapi Barisan Nasional sehingga terpaksa mempergunakan seorang bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun sebagai sandaran.


Malah, tindakan mereka mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri sekiranya puak Pakatan Haprak tu berjaya merampas Putrajaya juga membuktikan bahawa mereka ketandusan pemimpin berkaliber.


Tidak ada dikalangan puak Pakatan Haprak itu yang layak untuk menjawat jawatan tersebut kerana masing - masing mempunyai agenda Politik Peribadi mereka sendiri. Maka sebab itu mereka terpaksa pilih Tun Mahathir.


DAPigs tidak berani nak menamakan calon mereka kerana mereka tahu rakyat sudah pasti tidak akan menyokong. PKR pulak tidak berani nak letak calon kerana perbalahan dalaman yang tidak kunjung sudah.


PAN lansung tidak ada barisan pemimpin yang berkelayakan sebab semuanya hanya sekadar jadi Pak Angguk kepada DAPigs. Takkan diorang nak letak Mat Sabu jadi PM? Maka sebab itu diorang pilih Tun Mahathir.


Pokok pangkalnya, bukan soal usia itu yang menjadi bahan perbahasan. Tetapi soal kompetensi puak Pakatan Haprak tu sendiri yang menjadi bahan pertikaian sebenar dikalangan rakyat.


Namun, apa yang jelas, Tun Mahathir bukan seorang pemimpin yang layak untuk menjadi calon Perdana Menteri kerana dasar perjuangannya adalah untuk kepentingan Politik Peribadi. Bukan sebab dia nak memperjuangkan kebajikan rakyat!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Kalau mathir tak tua utk jadi pm...
    Then.. berapa umur seorang yg digelar tua?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping