Sabtu, Mac 24, 2018

Memang tidak menghairankan juga bila Puteri Reformasi ni kata semua orang tak suka dengan undang - undang Anti Berita Palsu sedangkan ianya salah satu tuntutan dalam ajaran Islam.


Dakwaan yang dibuat oleh puak Pakatan Haprak seperti Si Nurul Izzah kononnya Kerajaan cuba nak menyekat kebebasan bersuara dikalangan rakyat dengan menguat-kuasakan undang - undang tersebut.


Tapi IRONIKnya, lima hari sebelum Si Nurul Izzah tu tampil membuat kenyataan tersebut, Lim Kit Siang mendakwa kononnya dia menjadi Mangsa Berita Palsu yang disebarkan oleh UMNO/BN.


Lim Kit Siang menerusi status yang dimuat-naik ke laman Twitter miliknya mendakwa dia menjadi Mangsa Berita Palsu dengan gambaran kononnya dia Anti Melayu Islam selama empat dekad.
Sedangkan realitinya, dasar perjuangan DAPigs itu sendiri mempamerkan bahawa parti itu membawa agenda yang menentang kedudukan orang Melayu dan Islam secara terang - terangan.


Antara lain, DAPigs berhasrat untuk menghapuskan Hak Keistimewaan Orang Melayu dan Bumiputera yang termaktub dalam Perlembagaan Negara serta memansuhkan status Islam sebagai agama rasmi Malaysia.


Tidakkah itu membuktikan bahawa DAPigs yang dipimpin oleh Si Apek Kit Siang itu Anti Melayu dan Islam di Malaysia? Pun Si Apek Kit Siang tu masih nak mendakwa kononnya dia menjadi Mangsa? Kebodohan apa yang cuba dipamerkan oleh Si Apek Kit Siang ni!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Blog syok sendiri..tulis lg banyak2..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping