Sabtu, Mac 24, 2018

Bukan satu berita yang menghairankan apabila RoS buat pengumuman bahaw pendaftaran Pakatan Haprak tu tidak dapat diteruskan kerana PPBM telah GAGAL menghantar laporan yang dikehendaki.


Jelas RoS, ia berikutan salah satu rakan komponennya iaitu PPBM, masih belum menjawab dan menyerahkan semua maklumat dan dokumen yang diminta mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1966.
"Dengan ini Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) mengesahkan bahawa pendaftaran Pakatan Harapan (PH) buat masa ini masih tidak dapat diproses," katanya dalam satu kenyataan semalam.
Realitinya, kita pun tau PPBM tu dipimpin oleh siapa. Sedangkan sebelum ini pun, pemimpin yang mengepalai PPBM tu juga pernah menyebabkan UMNO diharamkan pendaftarannya.


Jadi, tak hairan la jika kali ini pun, parti yang dipimpin oleh orang yang sama menjadi punca kegagalan Pakatan Haprak tu didaftarkan sebagai sebuah parti gabungan sebelum PRU ke 14.


Salahnya pada diri mereka sendiri yang GAGAL mentadbir. Diorang sendiri yang GAGAL menguruskan parti sendiri. Takkan itu pun diorang masih nak salahkan orang lain tak tentu arah?


Logiknya, pemimpin dalam PPBM tu semuanya terdiri dari kalangan mereka yang dah lama dalam sesebuah organisasi. Kiranya bukan BERUK yang jadi pemimpin parti tersebut. Jadi, tak masuk akal kalau perkara seperti itu boleh berlaku.


Hakikatnya, pemimpin PPBM tu hanya setakat pandai nak salahkan orang lain je diatas kelemahan diri mereka sendiri. Kalau nak menguruskan parti sendiri pun diorang tak mampu, bagaimana mungkin diorang boleh menguruskan pentadbiran Negara dimasa akan datang!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping