Isnin, Mei 21, 2018

Adakah benar Rejim Pakatan yang baru itu mahu menegakkan 'Rule of Law' seperti yang didakwa? Adakah mereka akan menghormati Kedaulatan Undang - Undang sedia ada di Malaysia?


Pengumuman mengenai perlantikan Ketua SPRM yang baru juga menimbulkan persoalan. Malah lantikan Peguam Negara (AG) baru turut memungkinkan kes Guan Eng digugurkan kelak.


Hari ini, mahkamah membenarkan penangguhan perbicaraan salah laku jenayah penyelewengan kuasa dan rasuah yang melibatkan Setiausaha DAPigs itu untuk dibuat semakan semula.


Namun spekulasi dikalangan rakyat, kemungkinan besar kes rasuah rumah mewah Terlajak Murah yang melibatkan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang dengan ahli perniagaan itu akan digugurkan.


Makanya, rakyat sudah pasti akan memerhati sejauh mana ketelusan dan kejujuran Rejim Pakatan baru ini dalam soal menegakkan kedaulatan undang - undang atau adakah itu semua hanya sekadar Retorik Politik Longkang mereka semata - mata???
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Harap sistem kehakiman tidak dirogol spt era 22tahun...hehehehehe

    BalasPadam
  2. Dengan maderkutty taik sbg pm semua tu tak mustahil boleh berlaku..

    BalasPadam
  3. Dah tahu dah kemana kes lhe ni..
    Lepas ambik alih kerajaan..
    Nak buang terus segan.. kang rakyat ckp aper plak..
    So.. cover la sikit.. buat slow2 seblm tutup kes..

    BalasPadam
  4. lge dah dilantik jd m.kewangan.. AG yg lama sudah berenti lantik AG baru yg mesra kjaan skrg.. budak2 br nak up je yg tak blh paham benda ni.. 22 thn memerintah dlm kocek je akal dia ni

    BalasPadam
  5. 22 tahun si tua kutuk tu memperkudakan umno bn utk melempiaskan nafsu dan matlamat peribadinya... umur 93 nafsunya terus segar seperti 39 tahun.. Akal menipunya licik bagi mempersonakan budak2 kpop.. Kunun lah naik kete proton..tin milo.. Porchea cayman dia sorok kt mana... hartanya berbilliun tkperlu dipersoal.. Harta keluarga najib, kasut budak dan beg tgn pun jd isu 'jenayah'?? Inilah 'rule of law' rejim Mahafiraun modern...

    U are not my pm..madey!!

    BalasPadam
  6. ni nama nye kera rule the law...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping