Khamis, Oktober 27, 2011


Hah!!! Kenapa pulak Si Wali Terompah ni nak mendiamkan diri dalam isu yang berkaitan dengan hukum hudud ni? 

Bukan ke dia kata sesi penerangan akan diadakan bagi menjelaskan perkara yang berkaitan dengan isu tersebut sebelum ini?

Tetapi, kenapa pulak dia berubah hati dan hanya akan mendiamkan diri dalam perkara tersebut? Takkan dia dah 'give-up' kot.
RANTAU PANJANG 26 Okt. - Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) tidak mahu lagi bercakap dan menjawab soalan daripada media mengenai hudud bermula hari ini.
Malahan beliau turut mengumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah sebagai jurucakap rasmi mengenai isu hudud.
Mursyidul Am Pas itu berkata, sekarang sudah sampai masanya untuk melaksanakan hukum tersebut dan bukannya hanya bercakap kosong.
"Saya sudah berjanji tidak mahu bercakap lagi mengenai hudud. Hanya Mohd. Amar seorang sahaja yang akan cakap mengenai hudud supaya tidak celaru.
"Zaman bercakap hudud sudah habis, sekarang masa bertindak, kita sudah buat jawatankuasa, biar jawatankuasa tentukan," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Perlombongan Interbumi Mining Sdn Bhd dan penyampaian sumbangan sempena Aidiladha 2011 di sini, hari ini.
Beliau bagaimanapun menjelaskan pihaknya tidak memberi tempoh masa tertentu kepada Jawatankuasa Pelaksana Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan untuk menyiapkan kajian mereka.
Hari ini, Penolong Ketua Pengarang 1 Utusan Malaysia, Zaini Hassan dalam ruangannya Cuit membidas tindakan kerajaan Pas Kelantan yang hanya banyak bercakap daripada bertindak melaksanakan hudud di negeri ini.
Kelmarin, Kerajaan Pas Kelantan mengumukan pembentukkan jawatankuasa teknikal pelaksana Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan yang akan dipengerusikan oleh Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.
Pendirian Semut hanya satu. Kalau nak laksanakan hukum hudud ni, buat dengan seadilnya yakni merangkumi semua kaum dan tidak tertakluk kepada umat Islam sahaja.

Pelu ingat. Islam adalah agama yang adil kepada seluruh manusia dan itu tuntutannya yang sebenar. Maka kalau nak buat, buat betul - betul. Jangan main ambik separuh - separuh.

Persoalan Semut masih ada pihak yang tak mampu jelaskan. Dan pemimpin PAS sendiri pun masih 'dalam kajian' berkaitan dengan isu perlaksanaan hukum tersebut.

Nampak sangat yang diorang hanya menjadikan isu berkaitan dengan hukum ni sebagai senjata kepada mereka sahaja. Semuanya untuk kepentingan Politik. Bukannya nak menegakkan syriah Islam yang sebenar!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. hudud ni wajar diwar-warkan kepada semuainsan yg digelar manusia diatas muka bumi ni...hudud ni bukan hak milik si tua kutuk ni...

    kalau ko tak nak cakap pun tak pa sebab ulama yg benar2 ingin memperjuangkan hudud mampu menjalankan tugas memberitahu apa itu hudud...

    moshe nikki ajiz dan puak pas bleh shut ur fuck up...

    pejuang hamas...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping